۰ نفر

خودروی جذاب و متفاوتی که برای نوجوانان ۱۴ ساله ساخته شده است + عکس

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 827596
خودروی جذاب و متفاوتی که برای نوجوانان ۱۴ ساله ساخته شده است + عکس

افراد ۱۴ ساله و کاربران بدون گواهینامه هم می‌توانند با خودروی میکرولینو لایت رانندگی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید،  در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ که از ۲۶ فوریه تا ۳ مارس برگزار می‌شود، شرکت خودروسازی Micro، خودروی Microlino Lite را معرفی کرده است؛ یک خودروی برقی که افراد ۱۴ساله بدون گواهینامه هم می‌توانند با آن رانندگی کنند.

میکرولینو لایت نسخه کوچکتر خودروهای موسوم به (Microcar) است و همان برد مسافت نسخه قبلی خود را دارد، با این تفاوت که حداکثر سرعت نسخه کوچکتر ۴۵ کیلومتر در ساعت است. راننده با باز کردن تمام قاب قسمت جلویی که نقش در را دارد، وارد خودروی برقی می‌شود و به محض ورود به خودرو، با دو صندلی، فرمان فشرده و فضای کافی برای راننده و سرنشین مواجه می‌شود. 

خودروی بسیار کوچک از جنس فولاد با استحکام بالا

1

خودروی برقی میکرولینو لایت با وجود کوچک بودن، می‌تواند حداکثر دو نفر از جمله راننده را در خود جای دهد. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴، بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک ببینند بدنه‌ی این خودروی کوچک از فولاد با استحکام بالا ساخته شده است. پوشش بیرونی این خودرو از فولاد و آلومینیوم مورد استفاده در صنعت خودروسازی ساخته شده و حتی دارای یک پنجره سقفی تاشو است تا راننده بتواند از هوای تازه تابستان لذت ببرد. صندوق عقب می‌تواند تا ۲۳۰ لیتر شئ و بسته را در خود جای دهد، بنابراین مناسب کسانی است که می‌خواهند در سفر تجهیزات کمپینگ را با خود ببرند. 

ضروریات سنی خودروی میکرولینو لایت

4

افراد ۱۴ سال به بالا و افرادی که گواهینامه رانندگی ندارند می‌توانند با میکرولینو لایت رانندگی کنند، اما به گفته شرکت سازنده (Micro) این موضوع به مقررات ملی کشوری بستگی دارد که خودرو قرار است آنجا استفاده شود. 

شرکت خودروسازی، شرایط سنی را آپلود کرده و تاکنون فقط فرانسه و ایتالیا به رانندگان ۱۴ساله اجازه رانندگی با این خودرو را داده‌اند. شرط سنی آلمان، اسپانیا، سوئد و اتریش از ۱۵ سالگی و شرط سنی بلژیک، یونان، لوکزامبورگ، هلند، انگلستان، پرتغال و نروژ از ۱۶ سالگی آغاز می‌شود. اکثر کشورها داشتن گواهینامه رانندگی کلاس AM را لازم می‌دانند، در حالی که در فرانسه اگر راننده قبل از ۱ ژانویه ۱۹۸۸ متولد شده باشد، نیازی به این گواهینامه ندارد. 

3

میکرو مانند نسخه پیشین خود، در حال ساخت میکرولینو لایت در تورین، ایتالیا است. این خودرو دارای برد اولیه تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است که می‌توان آن را به‌صورت اختیاری تا ۱۸۰ کیلومتر افزایش داد. تولید در اوایل تابستان سال ۲۰۲۴، حدود ژوئیه آغاز می‌شود. این خودرو در دو رنگ آبی ونیز و آنتراسیت برلین عرضه می‌شود. زمان انتشار این خبر، قیمت پایه خودرو حدود ۱۷۰ دلار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha