۰ نفر

بازداشت یک محکوم مالی هنگام فرار از کشور + عکس

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبر: 826773
بازداشت یک محکوم مالی هنگام فرار از کشور + عکس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری که دارای بیش از سی فقره محکومیت قطعی است، هنگام خروج غیر قانونی از کشور خبر داد.

بازداشت یک محکوم مالی هنگام فرار از کشور + عکس

وی افزود: فرد مذکور دارای محکومیت‌های قطعی به میزان تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال در شعب اجرای احکام مدنی بندرعباس است و همچنین برای او در دادسرای بندرعباس قرار وثیقه چهارصد میلیارد ریالی صادر شده بود.

قهرمانی تصریح کرد: این محکوم مالی قصد داشت با استفاده از گذرنامه جعلی از طریق ترکیه به یکی از کشورهای اروپایی بگریزد که با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و همکاری مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، هنگام خروج از مرزهای غربی کشور دستگیر و با صدور قرار تأمین کیفری روانه زندان شد.

وی افزود: این محکوم متواری در سال‌های اخیر اقدام به انعقاد قراردادهای مشارکت در ساخت مسکن با افراد بسیاری کرده است که با توجه به عدم انجام تعهدات دارای شاکیان متعدد می‌باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر اموالی از این محکوم مالی شناسایی شده که در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد و در صورت نداشتن معارض و مانع قانونی، حقوق شکات از محل آن‌ها استیفاء خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: این محکوم علاوه بر سی فقره محکومیت قطعی مذکور، چندین پرونده مالی دیگر نیز دارد که در حال رسیدگی است و همچنین در مورد اتهام استفاده از سند مجعول و خروج غیر قانونی او از کشور نیز پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تلاش‌های دستگاه قضایی استان در ردیابی، شناسایی و دستگیری محکومان متواری و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزها و مبادی ورود و خروج از کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله اتصال سامانه استعلامات و بانک اطلاعاتی محکومان متواری به سامانه‌های قضایی و ثبت احوال و فراجا برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری بهره می‌بریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    چه خوب !!! پس افرادی مثل خاوری یا کوروش کمپانی چطور از ایران خارج شدن !!! آها یادم اومد خاوری یا کوروش کمپانی محکوم نشدن !!!