۰ نفر

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبر: 826415
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

در آستانه دومین سالگرد جنگ مسکو و کی‌یف، نفر دوم خزانه داری آمریکا از برنامه این کشور برای «سخت‌تر» کردن جنگیدن روسیه در اوکراین خبر داد.

​به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گروه بین‌الملل  در شرایطی که به رغم کمک‌های همه جانبه غرب به اوکراین، روسیه توانست بر شهر راهبردی «آودیوکا» مسلط شود، قائم مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کند.والی آدیمو در مصاحبه با رویترز خبر داد که آمریکا به مناسبت دومین سالگرد «تهاجم روسیه به اوکراین»، امروز بیش از ۵۰۰ هدف را تحریم می‌کند.به گفته او این اقدام که با مشارکت سایر کشورها انجام می‌گیرد، مجتمع صنعتی نظامی روسیه و شرکت‌هایی در کشورهای ثالث را هدف قرار خواهد داد که دسترسی روسیه به کالاهای مورد نظرش را تسهیل می‌کنند.

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

این بسته جدیدترین تحریمی است که آمریکا و متحدانش پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، مسکو را هدف قرار می‌دهد.نفر دوم وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این کشور به دنبال پاسخگو کردن روسیه در مورد جنگ او و مرگ «الکسی ناوالنی» یکی از رهبران مخالف دولت روسیه است.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش ماه دسامبر ۲۰۲۳ مدعی شده بود که اقتصاد روسیه تحت تاثیر تحریم‌های واشنگتن و متحدانش قرار گرفته و در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲.۱ درصد کوچک شده است.آدیمو در توضیح دلیل اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه گفت که آمریکا به دنبال «کاهش سرعت روسیه» و «سخت‌تر کردن» جنگیدن این کشور در اوکراین است. وی افزود «در نهایت، کنگره باید برای تقویت اوکراین و تامین تسلیحات مورد نیازش اقدام کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha