۰ نفر

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ به شورای امنیت ارائه کرد

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۵۴
کد خبر: 825843
آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ به شورای امنیت ارائه کرد

رویترز گزارش کرد آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت پیشنهاد کرده که در آن بر «حمایت از آتش‌بس موقت در غزه در اسرع وقت» تاکید شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که ایالات متحده آمریکا در چندین نوبت برای جلوگیری از برقراری آتش‌بس در نوار غزه، از حق وتو در سازمان ملل استفاده کرده است، رویترز گزارش کرد این کشور پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت پیشنهاد کرده که در آن بر «حمایت از آتش‌بس موقت در غزه در اسرع وقت» تاکید شده است.

رویترز گزارش کرد آمریکا در این پیش‌نویس مدعی شده در شرایط فعلی هرگونه حمله گسترده زمینی به رفح، آسیب بیشتری به غیرنظامیان وارد می‌کند و ممکن است منجر به آواره شدن آنها به کشورهای همسایه شود.

در این پیش نویس آمده است چنین اقدامی «پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای خواهد داشت و بنابراین بر لزوم انجام نشدن چنین حمله زمینی بزرگ در شرایط کنونی باید تاکید شود».

هنوز مشخص نیست که این پیش‌نویس چه زمانی به رای گذاشته می‌شود.

ایالات متحده آمریکا این پیش‌نویس را پس از آن ارائه کرد که الجزایر از شورای امنیت خواست فردا سه شنبه قطعنامه پیشنهادی این کشور مبنی بر آتش‌بس بشردوستانه در غزه را به رأی بگذارد.

در همین راستا، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد شب گذشته هشدار داد اگر قطعنامه پیشنهادی الجزایر مبنی بر آتش‌بس بشردوستانه در غزه در شورای امنیت این سازمان به رأی گذاشته شود، واشنگتن با آن مخالفت خواهد کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از بیانیه‌ شب گذشته لیندا توماس گرینفیلد گزارش کرد آمریکا روی یک توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس کار می‌کند که منجر به آزادی اسرا و توقف درگیری‌ها برای دستکم ۶ هفته می‌شود.

وی مدعی شد پیش نویس ارائه شده توسط الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل به این نتایج دست نخواهد یافت و حتی ممکن است «در تضاد با آنها باشد».

این دیپلمات آمریکایی افزود: به این دلیل، آمریکا از بررسی این پیش نویس حمایت نخواهد کرد و اگر به رای گذاشته شود، پذیرفته نخواهد شد.

چهارشنبه (۲۵ بهمن)، کشورهای عرب بر حمایت خود از پیش‌نویس قطعنامه الجزایر که خواستار آتش‌ بس فوری و ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه است، تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha