۰ نفر

آمار صندوق نجات کودکان از کودکان آواره در سال گذشته

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبر: 825786
آمار صندوق نجات کودکان از کودکان آواره در سال گذشته

بر اساس تازه‌ترین گزارش «صندوق نجات کودکان» سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیون کودک در ۱۰ بحران بزرگ در سراسر جهان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، این گزارش می‌افزاید که تعداد کودکان آواره در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده و به بالاترین میزان در طول تاریخ رسیده است. این نهاد غیردولتی دریافته که سال گذشته روزانه ۲۹ هزار کودک دیگر در داخل کشور خود آواره یا مجبور به فرار به کشور دیگری شده‌اند. 

در تعریف ارائه شده در این گزارش، افراد زیر ۱۸ سال به عنوان کودکان در نظر گرفته شده‌اند. در سودان و سومالی بیشترین میزان آسیب از جابه‌جایی مشاهده شده است. 

یکی از سخنگویان «صندوق نجات کودکان» در خصوص این گزارش می‌گوید: «کودکی که آواره شده به احتمال زیاد شاهد خشونت یا تخریبی بوده است که هیچ کودکی نباید هرگز شاهد آنها باشد. وقتی کودکان خانه‌های خود را از دست می‌دهند تقریبا همه چیز را از دست داده‌اند؛ دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، غذا و همچنین ایمنی و سلامت.»

به گفته این سازمان غیردولتی، کودکان آواره معمولا سطح شدیدی از خشونت را هم تجربه کرده‌اند. در این گزارش آمده است که کودکان پس از ترک اجباری خانه در معرض خطراتی چون خشونت فیزیکی و جنسی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه این افراد مانند دیگر پناهجویان و افراد آواره ممکن است بحران‌هایی چون فقر شدید، سواستفاده، استثمار و ناراحتی روانی و اجتماعی را تجربه کنند. 

در ۱۰ هفته پایانی سال ۲۰۲۳ تعداد جمعیت آواره در غزه یکی از بالاترین‌ها در سطح جهان بود و کودکان غزه سهم بزرگی از مجموع آمار در سال گذشته میلادی را به خود اختصاص دادند. جایی که به گفته این نهاد بین‌المللی به دلیل جابه‌جایی سریع، میزان آسیب‌پذیری کودکان در نوار غزه بسیار شدید بوده است.

صندوق نجات کودکان تاکید کرده که با توجه به شرایط فعلی باید کودکان در سراسر جهان مورد حمایت قرار گیرند. این سازمان غیر دولتی همچنین در گزارش خود نوشته است: «کودکان به امنیت، آموزش، سرپناه، بهداشت و خدمات مرتبط با آن و همچنین مکانی برای بازی، خندیدن و یادگیری نیاز دارند.» 

این سازمان در پایان از جوامع بین‌المللی خواسته که به فکر کودکان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha