۰ نفر

رویکرد جدید کره جنوبی برای جایگزینی زغال سنگ با انرژی هسته ای

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبر: 825216
رویکرد جدید کره جنوبی برای جایگزینی زغال سنگ با انرژی هسته ای

به گفته یک موسسه تحقیقاتی دولتی، کره جنوبی برای حذف کامل زغال سنگ و رسیدن به اهداف آب و هوایی خود به نیروگاه های هسته ای بیشتری نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  بلومبرگ، بر اساس گزارشی که آژانس فرهنگ اطلاعات انرژی کره منتشر کرده، برای اینکه کره تا اواسط قرن انتشار گازهای گلخانه ای خود را به صفر برساند، باید 40 تا 45 درصد برق خود را  اتمی کند. این میزان در حال حاضر حدود 30 درصد است. 

کره جنوبی در کنار کشورهایی مانند بریتانیا و ایالات متحده است که در حال مطالعه ساخت نیروگاه های اتمی بیشتر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند. این کشور آسیایی با افزایش تقاضای برق از سوی صنایع مختلف مواجه است و وزارت انرژی در ماه جولای اعلام کرد که این کشور نیاز به راکتورهای جدید دارد.

جگرل سئونگ (Jegarl Seong)، محقق ارشد موسسه تحقیقات نیروی برق کره و نویسنده اصلی این مقاله، در مصاحبه ای گفت: برای اطمینان از تامین پایدار برق باید به انرژی هسته ای تکیه کنیم. البته، ما همچنین باید استفاده از انرژی پاک و سایر منابع بدون کربن را افزایش دهیم. در کنار آن هم روی گسترش شبکه برق کار کرده تا تقاضای فزاینده برق را برآورده کنیم.

دولت کره جنوبی در حال بررسی برنامه‌هایی برای شروع کار بر روی راکتورهای هسته‌ای جدید از اوایل امسال است که در یازدهمین برنامه اساسی تامین و تقاضای برق بلندمدت امسال منعکس خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha