۰ نفر

استقرار دائمی نخستین جت مسافربری منطقه‌ای در قشم

۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶
کد خبر: 824069
استقرار دائمی نخستین جت مسافربری منطقه‌ای در قشم

نخستین هواپیمای جت مسافربری منطقه ای همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر به منظور ارتقای زیرساخت های اقتصادی و توسعه گردشگری امروز در فرودگاه بین المللی قشم استقرار دائمی یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این هواپیما ای آر جی ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی قشم ایر است که از مبدا این جزیره در مسیرهای مختلف داخلی و بین المللی پرواز خواهد کرد.

این هواپیمای جت مسافربری منطقه ای  با حضور رامین حمزه مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان برای استقرار دائمی در فرودگاه بین المللی قشم به زمین نشست

فرصت‌سازی قشم ایر برای توسعه اقتصادی و گردشگری جزیره قشم

عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه برگزاری این آیین در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری شرکت هواپیمایی قشم ایر، به مناسبت عید سعید مبعث و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر یک فروند هواپیمای جت آر جی ۱۰۰ با هدف بهبود خدمات رسانی به ساکنان جزیره قشم و گردشگران در فرودگاه بین المللی این جزیره استقرار یافت.

پیغامی افزود: این اقدام، فرصت مناسبی برای رونق اقتصاد گردشگری، لجستیک و بستری مناسب در جزیره قشم برای امکان رفت و آمد به کشورهای همسایه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه هواپیمایی قشم ایر از شرکت های خوشنام در این عرصه است و ساکنان جزیره در طول سال نیز از خدمات این شرکت بهره مند می شوند، گفت: با همکاری میان فرودگاه بین المللی قشم و این شرکت هواپیمایی فرصت های خوبی به نفع اقتصاد جزیره فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جزیره قشم به واسطه وسعت، ظرفیت های بیشتری در عرصه گردشگری نسبت به سایر جزایر خلیج فارس و حتی بسیاری نقاط در کشور داراست و وجود ظرفیت های گردشگری طبیعی، ژئوپارک جهانی و بازارهای تجاری، گردشگری جزیره را خانواده محور کرده است.

به گفته پیغامی؛ رونق صنعت هواپیمایی و فرودگاه قشم فرصت حضور بهتر و بیشتر گردشگران از سراسر کشور در جزیره را فراهم می کند.

وی افزود: در حال حاضر حدود هشت درصد از گردشگران ورودی قشم از طریق هوایی به این جزیره سفر می کنند و الحاق این هواپیما و آغاز همکاری جدید با شرکت هواپیمایی قشم ایر، می تواند به تسهیل ورود گردشگران از این طریق کمک کند.

اضافه شدن روزانه تا ۸ پرواز از مبدا قشم

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز گفت: با هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و این شرکت هواپیمایی این هواپیمای جت منطقه ای آر جی ۱۰۰ در جزیره قشم استقرار دائم یافته است.

کاپیتان رامین حمزه ای ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته این هواپیما روزانه پروازهای داخلی و بین المللی را از مبدا فرودگاه بین المللی قشم انجام خواهد داد.

وی افزود: استقرار این هواپیما، همگام با سیاست های توسعه محور دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، به منظور رفاه ساکنان جزیره و همسو با توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری این منطقه است.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر؛ این هواپیما بدون محدودیت می تواند برای پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات، عمان و قطر اقدام کند.

کاپیتان حمزه ای گفت: همچنین انجام ۶ تا هشت پرواز به صورت روزانه می تواند نقش مهمی در شکوفایی و رشد گردشگری و اقتصاد جزیره قشم داشته باشد.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha