۱ نفر

درنشست خبری مطرح شد:

به بهانه عرضه اولیه «آردینه»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است!؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 822861
به بهانه عرضه اولیه «آردینه»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است!؟

عضو هیئت‌مدیره شرکت نشاسته و گلوکز آردینه از رشد ۲۳۵ درصدی درآمد عملیاتی شرکت طی دو سال خبرداد و گفت: علت جهش سودآوری و رشد درآمدهای عملیاتی شرکت در سال‌های اخیر، به خرید ۹۹ درصدی شرکت آرد انوشیروان به منظور تکمیل چرخه تولید برمی‌گردد چرا که ۹۰ درصد هزینه‌های تولید را مواد مستقیم مصرفی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مسعود امینی مدیرعامل شرکت نشاسته و گلوکز آردینه ضمن معرفی واحدها و محصولات تولیدی شرکت، از جایگاه این شرکت در بازار خبر داد و گفت: ۴ محصول اصلی یعنی نشاسته پروتئینه، گلوکز، گلوتن و نشاسته ممتاز در 4 خط مجزا تولید شده و سهم بسیار زیادی در بازار کشور را به خود تخصیص دادیم. به‌طوری که در تولید نشاسته و گلوتن رتبه اول کشور از بین ۳۵ کارخانه تولیدی در اختیار شرکت نشاسته و گلوکز آردینه است.

به بهانه عرضه اولیه «آردینه»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است!؟

وی ادامه داد: همان‌طور که مشخص است از لحاظ میزان تولید، در تولید نشاسته از گندم با تولید 11 درصد از کل تولیدات کشور، رتبه اول را داریم‌. همچنین در تولید گلوتن گندم نیز با تولید 11 درصد از کل ظرفیت، رتبه اول متعلق به این مجموعه است و در تولید گلوکز و شربت گلوکز نیز رتبه پنجم در اختیار آردینه است.

در بخش دیگری از این نشست کیومرث کیارودی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر مالی شرکت آردینه در خصوص روند سودآوری شرکت سخن به میان آورد و گفت: سود ناخالص آردینه طی دو سال اخیر و دوره 6 ماهه 1402 نشان می‌دهد که این عدد در سال 1400 معادل 176 میلیارد تومان، 1401 رقم 290 میلیارد تومان و شش‌ماهه امسال نیز 196 میلیارد تومان است. همچنین سود خالص شرکت در سال 1401 رقم 252 میلیارد تومان بوده و در شش‌ماهه امسال نیز 187 میلیارد تومان سود خالص محقق شده است. از علت اصلی این جهش سودآوری، خرید ۹۹ درصدی شرکت آرد انوشیروان به منظور تکمیل چرخه تولید است. چرا که بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های تولید را مواد اولیه تشکیل می‌دهد. البته شرکت آرد انوشیروان با هدف تولید محصول مرغوب و تأمین پایدار مواد اولیه در سال 1391 خریداری شد که در سال 1395 تولید این شرکت متوقف و تمام تجهیزات و ماشین‌آلات این شرکت به‌روزرسانی شد. خط تولید آرد گندم از شرکت بولر سوئیس، برای تجهیز شرکت آرد انوشیروان خریداری و راه‌اندازی و تولید این شرکت از سال 1397 مجددا آغاز شد.

به بهانه عرضه اولیه «آردینه»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است!؟

در آخر نیز آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند و ارزش‌گذار شرکت آردینه با استفاده از روش‌های تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقد آزاد، روش نسبی (ضریب قیمت به سود) و روش خالص ارزش روز دارایی‌ها به محاسبه قیمت هر سهم شرکت پرداخت که عدد ۵۸٬۹۵۹ ریال ماحصل مجموع روش‌ها بوده است.

به بهانه عرضه اولیه «آردینه»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است!؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم احدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام متاسفانه بورس وصندوقهای بازنشستگی قلک دولتهاشده برداشت میکنند بجاش شرکتهای ورشکسته و پرسپولیس بازیان انباشته میلیاردی را تو خیکشون میکنند افزایش سرمایه سرشکن کردن زیان بین سهامداران جژئ هست عدالت بی معناست