۰ نفر

گردن‌کشی ایران خودرو مقابل استاندارد و بلاتکلیفی مردم

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۶:۳۰
کد خبر: 821841
گردن‌کشی ایران خودرو مقابل استاندارد و بلاتکلیفی مردم

ایران خودرو ۱۰۰ هزار مشتری پژو پارس را بلاتکلیف کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ایران خودرو می‌دانست نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را در پژو پارس اجرایی کند با این وجود ثبت نام پژو پارس را در سامانه یکپارچه انجام و امروز ۱۰۰ هزار مشتری این خودرو را با بلاتکلیفی روبه رو ساخته است.

 بنا اعلام ایران خودرو امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو از این شرکت پژو پارس خریدند، اما نکته اینجاست سازمان ملی استاندارد شرایط مجوز تولید این خودرو را از ۱۴۰۱ به این شرکت اعلام کرده بود و ایران خودرو می‌دانست نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را در این خودرو اجرایی کند با این وجود ثبت نام پژوپارس را در سامانه یکپارچه انجام و امروز ۱۰۰ هزار مشتری این خودرو را با بلاتکلیفی روبه رو ساخته است.

در حال حاضر مشخص نیست ایران خودرو براساس کدام استدلال محصولی که فاقد استاندارد است را به مردم فروخته است و از آن طرف افرادی که نوبت تحویل خودروی آن‌ها پاییز ۱۴۰۲ است هنوز فراخوان تکمیل وجه و اخذ قرارداد را دریافت نکرده اند و با تجمع روبه روی وزارت صنعت و سازمان حمایت پیگیر احقاق حقوق خود هستند.

ایران خودرو هنوز پاسخی نسبت به این اعتراضات مشتریان ندارد و گویا در صدد مذاکره با سازمان ملی استاندارد است تا مجوز تولید این خودرو را تمدید کند و در نهایت محصولی فاقد استاندارد را به مردم تحویل دهد.

البته رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمی‌کند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.

مهدی اسلام پناه در همین ارتباط به تسنیم گفته است: از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد، اما متاسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آن‌ها خودرویی که می‌دانستند نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.

وی افزود: جالب اینجاست ۴ ماه گذشته نیز ایران خودرو در قالب نامه‌ای به ما اعلام کرد که ما نمی‌خواهیم پژو پارس تولید کنیم ما به آن‌ها گفتیم در این فرصت باقیمانده تا اسفندماه با قدرت تولید کرده و به تعهدات خود نسبت به خریداران عمل کنید، اما جالب اینجاست تعهدات معوق این شرکت امروز به گردن سازمان ملی استاندارد انداخته می‌شود درحالیکه ما قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به نامه نگاری‌ها فعالیت خود را در تولید این خودرو ادامه داد.

اسلام پناه اضافه کرد: ۹ ماه گذشته نیز به ایران خودرو گفتیم این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند، اما به نظر می‌رسد آن‌ها زیان مالی تولید این خودرو را متوجه سازمان استاندارد می‌دانند و در پاسخ به اعتراض مردم در عدم تحویل خودروها و یا کاهش تولید آن به گردن سازمان استاندارد می‌اندازند درحالی که ما فقط براساس قانون عمل کرده و ایمنی و استانداردهای خودروها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha