۱۳ نفر

دلیل آتش سوزی بیمارستان گاندی چیست؟ + عکس

۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبر: 821284
دلیل آتش سوزی بیمارستان گاندی چیست؟ + عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی دراین‌باره گفـت: دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و ... به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است، گفت: جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

اعمال محدودیت های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: تیم های پلیس راهور در صحنه حاضرند و محدودیت های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می شود. جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و  گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش‌سوزی‌شد

رئیس بیمارستان گاندی گفت: ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش‌سوزی‌شده و ما درحال تخلیه هستیم. تاکنون گزارشی از آسیب به بیماران به ما نرسیده است.

️مردم اطراف بیمارستان گاندی تجمع نکنند

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: مردم از تردد غیرضروری و تجمع در اطراف محل حادثه(بیمارستان گاندی) و معابر پیرامونی آن خودداری کنند.

آماده‌باش اورژانس درپی حریق بیمارستان گاندی

همچنین، محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران که در محل حادثه حضور داشت از آماده‌باش نیروهای اورژانس درپی این حادثه خبر داد و گفت: اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

تخلیه بیمارستان گاندی/ آسیبی به بیماران وارد نشده است

پدرام پاک‌آئین، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که عملیات تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی صورت گرفته و طبق اطلاعات اولیه هیچ آسیبی به هیچ بیماری وارد نشده است. او درباره حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش سوزی شده و بر اساس اطلاعات اولیه هیچ فردی و هیچ بیماری آسیبی ندیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستکاه موتورلانس در لحظات اولیه در محیط بیمارستان مستقر شدند و عملیات تخلیه بیماران صورت گرفت.

 وی با تاکید بر آنکه بیماران به سرعت تخلیه شده و در بیمارستان‌های شهر تهران درحال توزیع هستند، گفت: همچنین تعدادی از بیماران که وضعیت پایدار و مناسبی داشتند در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا به بیمارستان دیگر منتقل شوند.

تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه بیمارستان گاندی

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند. همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

انتفال ۸۰ بیمار از بیمارستان‌ گاندی به مراکز درمانی اطراف

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند. سعید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون با کمک عوامل اورژانس و دیگر امدادگران ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ بیمار ی آسیب ندیده است و هیچ فوتی بر اثر آتش سوزی در این بیمارستان نداشته است.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت این ۸۰ بیمار از بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های یاس، کسری و دی منتقل شدند بیماران آی سی یو نیز در حال انتقال هستند.

مهار آتش در بیمارستان گاندی/ حریق از «نما» شروع شده بود

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار شعله‌های آتش در بیمارستان گاندی خبر داد.  ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفـت: به محل اعلام خبر وقوع حریق در بیمارستان گاندی، چندین ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات و بالابرهای هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، اظهارکرد: همچنین شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود. آتش‌نشانان در این شرایط و از چندین جهت عملیات خود برای اطفاء حریق را که در بخش شرقی ساختمان رخ داده بود، آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد.

ملکی ادامه داد: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در طبقات بیمارستان کردند که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیمارستان مورد جستجو واقع شده است.

وی درباره عملیات اطفاء حریق نیز گفت: می‌توان گفت که شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود درحال انجام است. اما حضور و آماده‌باش آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

دلیل آتش سوزی بیمارستان گاندی چیست؟ + عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Lolo🍬 IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    عه...
  • فقط خدا کمک کند به حق حضرت علی (ع) IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    فقط خدا به خیر کندبه حق حضرت علی (ع)
  • نصرت الله عمرانی راد IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام : بلا شک مطمئن باشید از عمدی بودن اتش سوزی بیمارستان گاندی و تغییر کاربری و سو دجویی مالکین این عرصه و اعیان و تغییر کاربری و دریافت میلیارد ها تومان پول با کمترین بهره از بانک ها و به جیب زدن ثروتی که از بیمارستان قرار بود طی ۱۰۰ سال از کار بدست بیاید با این روش صرف ۲ سال ره صد ساله را می خواهند طی کنند .
  • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    چیزی از علت اتشسوزی ننوشتید