۰ نفر

رییس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

مردم ترجیح می دهند که خودروهای غیرچینی در سامانه واردات انتخاب کنند/ ثبت نام جدید خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبر: 820614
مردم ترجیح می دهند که خودروهای غیرچینی در سامانه واردات انتخاب کنند/ ثبت نام جدید خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

رییس کل سازمان توسعه تجارت با بیان این که متقاضیان خودروهای وارداتی در سامانه ترجیح می‌دهند خودروهای غیرچینی انتخاب کنند و این باعث شده که روند انتخاب خودرو طولانی مدت شود، خبر داد: سامانه برای ثبت‌نام‌ جدید خودروهای وارداتی مازاد باز می‌شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی: مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، در خصوص وعده وزیر صمت مبنی بر این که تا پایان سال تکلیف ۳۵ هزار متقاضی خودروی وارداتی که اسفند ماه سال گذشته در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، مشخص خواهد شد، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: واردات خودرو در حوزه عادی در حال انجام است و به لحاظ تعداد واردات و همچنین تعیین تکلیفی که گفته شده است کار انجام خواهد شد. وقفه‌ای در تامین ارز وجود داشت که طی دی ماه بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی داشت و عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده شد.

وی افزود: مورد دیگری که وجود دارد این است که افرادی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و نوبت تحویل خودروی آنها رسیده، ترجیح می‌دهند خودروهای غیرچینی انتخاب کنند و این باعث شده که روند انتخاب خودرو طولانی مدت شود. ما مجبور هستیم فضا را باز بگذاریم تا این خودروها بیاید و نمی‌توانیم متقاضی را مجبور به انتخاب خودرو کنیم.

ضیغمی ادامه داد: احتمالا طی هفته جاری ثبت‌نام جدید برای این خودروها که متقاضی آنها را انتخاب نکرده باز می‌کنیم تا سایر افراد برای ثبت‌نام این خودروها که در سامانه مازاد هستند اقدام کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت در مورد روند واردات خودروهای برقی نیز گفت: با حمایت‌هایی که انجام شده و نیازهای جدیدی که وجود دارد تخصیص ارز قابل توجهی برای واردات خودروهای برقی صورت گرفته است و برنامه‌های موازی نیز با حمایت از طریق اعتبارات خارجی و مدیریت شهرداری تهران انجام می‌شود.

به گفته ضیغمی، چهار برنامه مجزا برای خودروهای برقی وجود دارد که طی آن خودرو وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم هیات وزیران در مورد افزایش سقف ارزی واردات خودروهای برقی در فاز اول به ۴۰ هزار یورو گفت: امیدواریم طی تصمیماتی که هفته‌های آینده اتخاذ می‌شود سقف ارزی برای واردات خودروهای برقی برداشته شود.

رییس سازمان توسعه تجارت برداشته شدن سقف ارزی و همچنین کاهش تعرفه برای واردات خودروهای برقی را سبب واردات خودروهای برقی با کیفیت و به‌صرفه دانست و گفت: طی هفته‌های آینده شاهد واردات خودروهای برقی برند از سایر کشورها خواهیم بود.

ضیغمی در مورد وضعیت زیرساخت خودروهای برقی نیز گفت: برای زیرساخت‌ها فکر شده و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد؛ به‌نظرم در زمان معقول می‌توانیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    حالا اینایی که تو سامانه خودرو برنده شدن رو بدید. چرا برای کرولاها پیامک نمیاد؟! همش توطئه
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    آخه بی وجدان مردم اگه میخواستن خودروهای چینی ثبت نام کنند که از مدیران خودرو و بهمن بدون دردسر میگرفتن
  • مهدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    همش وعده به آینده داده میشه.!!!!خب تا آخر سال که کمتر از 55 روز کاری باقی مونده چطور میخوان تعیین تکلیف کنن؟؟ چرا آیین نامه خودرو نو که ابلاغ شده اجرا نمیشه؟؟؟!!! چرا آیین نامه خودرو کارکرده ابلاغ نمیشه؟؟؟!!! حرکت‌های لاک پشتی بدرد نخور تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟؟!!!!
  • رضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    آفرین‌چقدرزودمسئله‌خودروحل‌کرد....البته به‌شرطی‌که‌نگین‌پس‌این‌خودروهایی‌که‌میگی‌کجان.....یه‌کم ازمردم‌بدبخت‌واین جوونای‌بینوای‌دل‌مرده‌خجالت‌بکشید..خدالعنتتون‌کنه‌مافیای‌هفت‌خط
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    سامانه باید منحل شود مردم پولشون کجا بود
  • GB ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    مردک خودرو ساز مثلاً داخلی مردم رو مجبور به خرید خودرو غیر انتخابی میکنه اونوقت تو میگی نمی توانیم مردم مجبور به انتخاب خودرو چینی کنیم یحتمل پورسانتش نرسیده
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    وزیر محتررررررررم پس چرا یک سال گذشته هنوز خودرو انتخابی چینی ما تحویل نشده هنوز هم جواب درستی ارائه نمیدن تو را به جد هر که دوست داری خودرو ماها تحویل بدین نابود شدیم از فروش خودرو و ضرر و زیان و بی وسیله ای ... اگه اعتقاد به خدا داری زود باش
  • ممصادق IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    خدایی مملکت که نیست دیونه خونه است. هیچ چیز سر جاش نیست و درست کار نمی کنه
  • کشاورز US ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    بخاطر بی کیفیتی وگرانی خودروهای چین .اگر هم مردم بخرند ازروی ناچاری هست
  • کشاورز US ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    بخاطر بی کیفیتی وگرانی خودروهای چین .اگر هم مردم بخرند ازروی ناچاری هست
  • پیکان جوانان IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    سوال : ۱- آیا در دنیا به جز چین ، کشور تولید کننده خودروی دیگری وجود نداره؟ لطفا به این سوال ساده جواب بدید تا افکار عمومی روشن بشه. ۲- چرا مردم نباید امکان استفاده از خودروهای اقتصادی سایر سازنده های دنیا رو داشته باشن؟ با تشکر.
  • رضا استاد IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    این هم یک دروغ دیگه که واردات ماشین خارجی داریم. سهمیه بنزین مردم کم شد تا سهمیه جیب‌های عمیق آخوندها بیشتر شود . وایضا سهمیه حماس عرب فلسطینی قدر نشناس ونمک به حرام. وحزب الله لبنان وحشدالشعبی عراق وحوسی و....
  • رضا IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    چه به درد میخوره این ماشين های برقی.. تو کشورهای صاحب صنعت هم استقبال نمیشه ازش چه برسه ما که اندر خم یک کوچه ایم
  • محمد حسین NL ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    در آستانه شصت سالگی هستم. پدربزرگم تا پدرم و بسیاری از بستگانم از دیرباز بازرگانی بوده اند که کالای ایرانی را به شرق تا غرب جهان می برده اند. اینها را نوشتم که بیان کنم به خوبی از آنچه می نویسم آگاه هستم. هفتم خیلی ناراحت کننده است که امروز کار ایران به جایی رسیده است که خودرو دست دوم وارد کشور بشود. چهار دهه پیش ترکیه وار به کننده خودرو دین دوم بود و در سال ١٩٩٧ که قانون مهار دوگانه علیه ایران اجرایی شد تمام خط تولید بنز از بنزینی تا دیزل بنز از ایران یک سره به ترکیه رفت. چرا سیاست های کشور در برابر روابط جهانی چنین ادامه دارد که ایران از گردونه اقتصاد جهانی بیرون افتاده و در چنگال چین امروز گرفتار شده و بدل به مستعمره اقتصادی چین شده است. چرا؟!