۰ نفر

سازمان ملل : نپذیرفتن کشور فلسطین غیرقابل قبول است

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹
کد خبر: 820470
سازمان ملل : نپذیرفتن کشور فلسطین غیرقابل قبول است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه «حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور خود باید توسط همه به رسمیت شناخته شود»، در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: عدم پذیرش کشور فلسطین غیرقابل قبول است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در اجلاسی در اوگانادا با تبریک به این کشور برای ریاست جنبش عدم تعهد گفت: «خودداری از پذیرش راه کار دو کشوری برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها و سلب حق کشور برای مردم فلسطین غیرقابل قبول است.»

یک وام حساب شده - فوری - تا ۷۵ میلیون تومان - بدون ضامن
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته است که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است.
 
دبیرکل سازمان ملل افزود: درگیری ها از سودان گرفته تا اوکراین و غزه درحال گسترش هستند. پس از حملات حماس در ۷ اکتبر، تخریب گسترده غزه و تعداد تلفات غیرنظامیان توسط ارتش اسرائیل در مدت کوتاهی کاملاً بی سابقه بوده است. این شامل ۱۵۲ نفر از کارکنان سازمان ملل متحد می شود که یک اتفاق دلخراش برای سازمان ما است.
 
گوترش گفت: در حالی که فعالان بشردوستانه تمام تلاش خود را برای ارائه امداد انجام می دهند، آنها با بمباران های مداوم، خطرات روزانه و خانواده هایشان و محدودیت های عظیم ناشی از جاده های آسیب دیده، خاموشی ارتباطات و عدم دسترسی مواجه هستند. در همین حال، بیماری و گرسنگی در حال افزایش است.
 
او گفت: مردم نه تنها بر اثر بمب ها و گلوله ها، بلکه از کمبود غذا و آب سالم، بیمارستان های بدون برق و دارو، و سفرهای طاقت فرسا به مناطق کوچکتر برای فرار از جنگ جان خود را از دست می دهند. این روند باید متوقف شود.
 
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: من از درخواست خود برای آتش بس فوری بشردوستانه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها صرف‌نظر نخواهم کرد.
 
گوترش تصریح کرد: «ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش این درگیری به سراسر منطقه از جمله در کرانه باختری، مرز بین اسرائیل و لبنان، و در سوریه، عراق و دریای سرخ تلاش کنیم.»
 
دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: «خودداری از پذیرش راه کار دو کشوری برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها و سلب حق کشور برای مردم فلسطین غیرقابل قبول است. این امر به طور نامحدودی درگیری را که به تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است، طولانی خواهد کرد.»
 
او تاکید کرد: « تشدید یک قطبی افراط گرایان را در همه جا جسور می کند. حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور خود باید توسط همه به رسمیت شناخته شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha