۰ نفر

خودروهای برقی چینی به ایران می‌آید؟

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۳:۳۰
کد خبر: 820330
خودروهای برقی چینی به ایران می‌آید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مذاکرات با چین برای واردات خودرو‌های برقی، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سیاست دولت و مجلس واردات خودرو‌های برقی است، گفت: براساس گزارشات ارائه شده، مذاکراتی با چین برای واردات خودرو‌های برقی شده و ظاهرا به توافقاتی هم رسیده‌اند.

حجت‌الله فیروزی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره کاهش عوارض واردات خودرو‌های برقی گفت: واردات خودرو‌های برقی مشکل ناترازی در عرضه و تقاضای بازار خودرو را رفع می‌کند از طرف دیگر می‌تواند نقش اساسی برای رفع مشکل آلودگی هوا داشته باشد.

وی با بیان این‌که صنعت آینده خودروسازی مربوط به خودرو‌های برقی است، اظهار کرد: باید با حرکت به سمت واردات خودرو‌های برقی علاوه بر حل مشکل ناترازی در بازار خودرو و رفع آلودگی هوا، فناوری جدیدی را به کشور وارد کنیم تا خودروسازان با استفاده از آن به سمت تولید خودرو‌های برقی بروند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براین اساس باید به سمت کاهش تعرفه‌ها و هزینه‌های گمرکی و تسهیل‌گری گام برداشت اولویت هم واردات خودرو‌های برقی برای حمل و نقل عمومی باشد؛ طبق گزارشات ارائه شده به کمیسیون صنایع، یکی از خودروسازان به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به چین رفته بود که مذاکراتی برای خودرو‌های برقی شده و به ظاهر هم توافقاتی صورت گرفته است، در همین راستا قطعا مصوبه کمیسیون تلفیق در صورت تبدیل به قانون می‌تواند تسهیل‌گری برای واردات با کاهش هزینه‌های گمرکی و حقوق دولتی داشته و کمکی به عملیاتی شدن این موضوع کند.

فیروزی با بیان این‌که سیاست دولت و مجلس شورای اسلامی واردات است، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های استفاده از خودرو‌های برقی به خصوص شارژ کردن آن‌ها فراهم شود در حال حاضر در برخی از شهر‌ها همچون تهران سکو‌های شارژ در حال تعبیه و آماده شدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha