۷ نفر

قیمت روز تیبا پنجشنبه ۲۸دی ماه | کارخانه و صفر

قیمت خودرو مینیاتور سایپا مشخص شد + جدول

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبر: 820177
قیمت خودرو مینیاتور سایپا مشخص شد + جدول

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو تیبا در تاریخ ۲۸ دی ماه . برای مشاهده قیمت کارخانه تیبا وارد سایت اقتصادآنلاین شوید. 

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین،تیبا با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. قیمت تیبا صفر در بازار آزاد این روزها رکورد افزایش قیمت را شکسته است و به ۳۹۰ میلیون نزدیک شده است. بر اساس افزایش قیمت خودرو امروز ، قیمت تیبا صندوق دار صفر سال ۱۴۰۱ به ۳۸۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت تیبا هاچ بک صفر نیز ۳۸۰ میلیون تومان است. قیمت تیبا دست دوم مدل هاچبک سال ۹۴ نیز حوالی ۲۷۰ میلیون تومان شد است. قیمت تیبا صندوق دار دست دوم سال ۹۸ نیز ۲۹۲ میلیون تومان است.

قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار SX بنزینی

۱۳۹۸ ۶۰,۰۰۰ ۲۹۲,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، هاچ بک SX بنزینی

۱۳۹۴ ۱۷۴,۰۰۰ ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، هاچ بک EX

۱۳۹۶ ۱۱۰,۰۰۰ ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار SX بنزینی

۱۳۹۵ ۱۵۵,۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰

سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha