۰ نفر

ایران تا کی نفت دارد؟

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۵۹
کد خبر: 819866
ایران تا کی نفت دارد؟

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ۹۰ تا ۱۰۰ سال آینده تولید نفت و گاز در ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در برنامه هفتم به رشد ۸ درصدی ذخایر انرژی اشاره شده است و باید در پایان این برنامه به آن دست یابیم و باید مشخص شود چه طرح‌هایی قرار است این رشد اقتصادی را محقق کند.

او گفت: در حال حاضر مجموع ذخایر نفت خام و گاز طبیعی ایران ۳۴۰ میلیارد بشکه است.

خجسته مهر اظهار کرد: ۹۰ تا ۱۰۰ سال آینده تولید نفت و گاز در ایران ادامه خواهد داشت،  ایران از نظر منابع زیرزمینی سرزمین ثروتمندی است و باید اهداف بلندمدت برای استفاده از آن تعیین شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد سرمایه مورد نیاز برای توسعه یک میدان نفت و گاز مربوط به بخش حفاری است و می‌تواند اقتصاد یک طرح توسعه را متأثر کند.

خجسته‌مهر صنعت حفاری را هزینه‌بر و در مقابل درآمدزا دانست و گفت: در گذشته این تضمین را نمی‌دادیم که اگر فردی در این زمینه ورود کند، تضمین دریافت خدمات وجود خواهد داشت.

وی افزود: صنعت نفت و گاز بخش اصلی اقتصاد کشور است و به گواه مرکز آمار ایران، سهم بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی در سه ماه اول امسال ۱۹.۷ و در سه ماه دوم ۲۵.۶ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ۲۰ سال معطل ماند از این رو تصمیم گرفته شده بود توسعه انجام نشود و این در حالی بود که توان توسعه این طرح وجود داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Samane IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 2
    تولید ایران کمتر از سه نیم ملیون بشکه در سال است ، رشد ده درصدی هم بگذاریم بشه سه ونیم ، گیریم همش هم بفروشیم ،، هرچی تقسیم میکنم سیصد و پنجاه هزار بشکه تقریبی برای سر راست بودن گرفتم شد جواب صد هزار سال ،،، چرا این میگه صد سال؟:::؛!!!!!
  • یعقوب IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ایران انقدر نفت داره که همه مردم از قبال داشتنش بدبخت بشن !! و شکم خیلیها گنده تر بشه تا ۷۰۰ نسل!! کاش نفت نداشتیم.
  • Samane IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    با حساب ذخیره سیصد و چهل میلیاردی تقسیم بر سیصد و شصت روز تقسیم بر تولید دو ملیون و هشتصد و هفتاد بشکه در روز رسیدم به عدد سی و چهارسال و چهار ماه و هشت روزه، تموم میشه
  • Samane IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    باز اشتباه حساب کردم 269 سال طول می کشه بدون افزایش تولید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    می خوام همین فردا نفت تمام شود.بود ونبودش هیچ فرقی به حال مردم ایران ندارد.باید . فلسطین ،لبنان.یمن غصه نبود نفت ایران رو بخورند.نه ملت ایران.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    این دیدگاه خطرناک هست و باعث عقب ماندن کشور میشه . تا اون موقع تکنولوژی ها چنان تغییر می کنه و استفاده از انرژی های تجدید پذیر به حدی زیاد هست که نفت و گاز داشتن سرمایه نیست
  • US ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    نفت ایران چه سودی برای ما ملت داشت