۰ نفر

ادعای عجیب انگلیس درباره ایران

۲۲ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳
کد خبر: 819167
ادعای عجیب انگلیس درباره ایران

وزیر امور خارجه انگلیس تجاوز نظامی این کشور علیه یمن را که با اعتراضات گسترده داخلی مواجه شده است، مشروع خواند و ضمن تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه، مدعی شد که این اقدام پیام غیر مستقیم به تهران بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، دیوید کامرون روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گفت:« وقتی به رغم اخطارهای پی‌درپی، حملات پی‌درپی رخ می‌دهد، اقدام نظامی ضروری است. به‌نظرم حمله ما متناسب، قانونی و کاملاً درست بود و این اقدام پیام بسیار روشنی به حوثی‌ها و همچنین به ایران ارسال می‌کند.»

وزیر خارجه انگلیس در تداوم سیاست‌های جنگ طلبانه این کشور، احتمال حملات هوایی بیشتر به مواضع ارتش ملی یمن را رد نکرد و مدعی شد: «ما هر کاری را که لازم است برای محافظت از کشتی‌های خود انجام خواهیم داد.»

وی با بیان اینکه هشدار غرب درباره تداوم حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ کارساز نبود، افزود: «تعداد حملات در حال افزایش بود. این اقدام در پاسخ به آن (حملات ارتش یمن در دریای سرخ) صورت گرفت که ما فقط هشدار نمی‌دهیم، بلکه عواقبی نیز وجود دارد.»

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا و انگلیس بامداد امروز (جمعه) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. ارتش ملی یمن هم در پاسخ به تجاوز هوایی دو کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داد.

این درحالیست که فعالان سیاسی و ضد جنگ در انگلیس ضمن انتقاد از اقدام نظامی این کشور، نسبت به پیامدهای گسترش درگیری‌ها در کل منطقه هشدار می‌دهند. مخالفان جنگ قصد دارند تا فردا (شنبه) در تداوم اعتراض به کشتار غیرنظامیان در غزه و محکومیت تجاوز نظامی به یمن، در لندن تظاهرات کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    اتگلیس کفتار پیر و عامل بی ثباتی در همه جا به همراه لاشخورها دور و برش غلط زیادی کرده
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    آخه تو سگ کی باشی که با دهن نجست اسم ایران رو میاری
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    خدایا قدرت نابودی این نجاست ها را به ما عطا فرما
  • بیرانوند RU ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    خبیث شما که آدم نیستن، تو اون نخست وزیر هندی صهیونیست هیچ غلطی نمی‌کنید، نسلتون ر. به اتمام بدبختا
  • علیرضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    بپرسید ساقیش کیه؟
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    امیدوارم مقاومت این شخصو به غلط کردن بندازند فکر میکنم حالا بعدنا!! مصادره کشتیهای انگلیسی جهت خسارت حمله میتونه گزینه مناسبی باشه. یمن که چیزی نداره از دست بده یا اونا مصادره کنن
  • علیرضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    آقای کامرون؛؛اینجا ایران است ؛اینجا نه یمن هست و نه فلسطین،حواست باشد که وارد شدن با خودتان ولی خارج شدن با رزمندگان ما؛حالا خواستی یک دونه شلیک کن و بد ببین چطور پشیمان خواهی شد و دست به دامن چه کشورهای میشوی؛ در مورد ایران کمی عاقل تر صحبت کنیدو بحث نکنید که ایران چه می‌کند تمام این کارها را خودتان باعث شدین که ما مستقل باشیم و هر طور خواستیم موشک درست کنیم و بر روی شماها امتحان کنیم
  • محمد IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام روباه مکار وشیطان با همه نیرویشان از پس نیروهای فلسطین بر نمی آیند . با لفاظی و مویه گری میگویند ایران ... ایران .... ایران. ... شما رسم و کارتان نام مردی و مظلوم کشی است و خوب میدانید اگر ایران اراده کند شما و همه نوکرانتان باید از غرب آسیا فرار کنید و.... تو که عرضه جنگ نداری با یمن جنگ زده و فلسطین و غزه محاصره شده نمی توانی روبرو شوید. غلط می‌کنی برای ایران لفاظی می‌کنی.
  • محمدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    مبارزه با انگلیس و دو فرزند نامشروعش يعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا فقط یک راه بدون هزینه دارد ، فورا" پوند و دلار را از معاملات داخلی و خارجی ایران و کشور های اسلامی حذف و خزانه ارزی کشورهای اسلامی را از دلار و پوند ، به ارزهای کشورهای اسلامی تبدیل کند ، بدیهی است که کشوری که این کار را نکند ، در خط آمریکا و انگلیس است و به مردمش دروغ می گوید . با سپاس .
  • همرزم هادی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    ماهم برای شما پیام های غیرمستقیم می فرستیم اجنبی تا حالا هم چند پیام دریافت کردید باز نمی فهمی دوران غارت منطقه تمام شده دیپلمات اجنبی
  • مهدی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    گوشمالی عربستان برای حوثی کافی نبود ؟اردنگی امریکا وناتو لازم داره مگه یمن مشتی منطقه است که برا این واون خط و نشون میکشه؟؟!!
  • ع IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    اگر من می‌توانستم الان سفیران انگلیس و به جای می‌بردم که تمام دنیا نفهمن
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    آمریکا وانگلیس جنايتکار با چراغ سبز چین و روسیه به مردم یمن حمله کردند.
  • عباس IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    طرف همینطور به کشتی‌ها حمله می‌کنه، قانونی قلمداد می‌کنید ولی وقتی بهش پاسخ داده می‌شه، غیرقانونی هست. کشتی ما رو با این قانون‌های خودمحورتون
  • جلال IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    این دوکشور کودک کش جنایتکار فقط هدفشون ایران عزیزه که مستقیماً وارد جنگ بشه ،ولی ما رهبری فرزانه ومغز متفکرداریم،بیرون از مرزهای کشور پدرشونو سوزونده ،جانم فدای رهبر عزیزم
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    شکر زیادی خوردی ابلیس