۲ نفر

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۴:۰۰
کد خبر: 817845
قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

پیشرانه قلب تپنده یک خودروست، پیشرانه تعیین‌کننده قدرت و عملکرد خودرو است. در دنیای خودروسازی تعدادی بی‌نهایت از تولیدکنندگان خودرو وجود دارد و هر یک از آن ها تنوعی از تنظیمات موتور دارند که از موتورهای چهار سیلندر تا شش سیلندر و V12 را شامل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اسب بخار نوشت: اگرچه بسیاری از بهترین خودروهای مجهز به موتور V12، اتومبیل‌های ابرقدرت مدرن هستند، اما موتور V12 از زمان های بسیار قدیمی و تقریباً صد و پنجاه سال پیش معرفی شده است. این سبک از پیشرانه برای قدرت و لوکس بودن خودروها به عنوان نمادی از ثروت از گذشته تا به امروز استفاده می شده است.

فراری ۲۵۰

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

فراری ۲۵۰ یکی از مهم‌ترین خودروها در تاریخ غنی فراری است. از سال ۱۹۵۳، سری ۲۵۰ در چندین مدل از جملهGTO ، Monza ،LM ،Millie Miglia ،California Spyder و GT SWB عرضه شده است.

۲۵۰ مجهز به یک موتور قدرتمند V12 با ظرفیت ۳.۰ لیتر است که قادر به ایجاد بیش از ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این، طراحی باریک و بدنه سبک این خودرو، به خودروهای مسابقه‌ای کمک کرد تا در مسابقات با سرعت بیش تری حرکت کنند. در نهایت، یکی از مدل‌های آن (GTO) توانست قهرمان مسابقات لومان شود.

تویوتا سنچوری

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

با این که خیلی از خودروهای مجهز به موتور V12 در این فهرست برای عملکرد طراحی شده‌اند، اما تویوتا سنچوری به دلایل دیگری ساخته شده است. این مدل خودرویی بی‌نظیر در دسته‌بندی بهترین خودروهای کلاسیک قرار می‌گیرد و جایگزینی بسیار مناسب برای سری ۵ ب ام و محسوب می‌شود. سنچوری بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۷ در ژاپن به فروش می‌رسید و برای پادشاهان، مدیران ارشد و مقامات دولتی سطح بالا در ژاپن استفاده می‌شد.

زیر کاپوت خودروی لوکس تویوتا سنچوری، یک موتور V12 با ظرفیت ۵.۰ لیتر و قدرت ۳۰۸ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار داشت. تویوتا سنچوری تنها خودروی ژاپنی بود که با موتور V12 برای استفاده در جاده ساخته شد.

ب ام و سری هشت E31

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

ب ام و در سال ۱۹۸۹ مدل ۸ سری ۸ را با کد E31 معرفی کرد. این خودرو در چهار مدل ۸۴۰Ci ،۸۵۰i ،۸۵۰Ci و ۸۵۰CSi عرضه می‌شد و به عنوان یک خودرو تورینگ شگفت‌انگیز لوکس نسل اول با گزینه‌های موتوری V8 و V12 عرضه می‌شد. مدل‌های ۸۵۰ از سری E31 به وسیله یک موتور V12 به یک گیربکس دستی ۶ سرعته متصل می‌شدند.

این یکی از اولین خودروهایی بود که با فرمان برقی به همراه سیستم مولتی لینک تجهیز شده بود. این مدل از ب ام و وزن زیادی داشت، اما با توجه به موتور V12 M70B50 با ظرفیت ۵.۰ لیتر که ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد، در میان طرف‌داران این برند بسیار محبوب بود.

جگوار XJ13

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

جگوار XJ13 از ابتدا با استفاده از ویژگی‌های خودروهای مسابقه موفق دهه ۱۹۶۰ ساخته شد. این اتفاق پس از این که نسل قبلی آن، XJ12، در مسابقه ۲۴ ساعته لومان قادر به رقابت نبود، افتاد. XJ13 با یک موتور V12 با ظرفیت ۵.۰ لیتر که قدرتی به میزان ۵۰۳ اسب بخار تولید می‌کرد، به بازار عرضه شد. علاوه بر این، این خودرو دارای بدنه‌ای زیبا، جذابیت بصری و قابلیت‌های یک خودرو مسابقه ای برای شرکت در لومان بود.

در حال حاضر، مدل XJ13 در موزه کمپانی جگوار قرار دارد و گاهی اوقات در نمایشگاه‌های خودروی بزرگ به نمایش درمی‌آید.

رولزرویس فانتوم

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

رولزرویس فانتوم (Phantom III) اولین مدل رولزرویس بود که از موتور V12 استفاده می‌کرد، تا وقتی که مدل سیلور سراف (Silver Seraph) معرفی شد.

زیر کاپوت بزرگ این خودرو، یک پیشرانه V12 با ظرفیت ۷.۳ لیتر از آلیاژ آلومینیوم قرار داشت. همچنین کمپانی رولزرویس در مجموع، ۷۲۷ دستگاه از این ابرخودرو ساخت.

فراری GTC4Lusso

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

فراری GTC4Lusso یک خودروی منحصربه‌فرد با چهار صندلی و موتور میانی است که برای استفاده روزمره طراحی شده است. علاوه بر این، این خودرو دارای یک سیستم چهار چرخ محرک به نام ۴RM است که از دو جعبه دنده و تعداد زیادی قطعات الکترونیکی استفاده می‌کند. موتور GTC4Lusso، یک موتور قوی V12 F140 با ظرفیت ۶.۳ لیتر است که توانایی تولید ۶۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

لامبورگینی میورا

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

مدل میورا به برند لامبورگینی کمک کرده است تا مسیر چندین ساله فعالیت خود را با سرعت بیش تری طی کند و سریع تر محبوب شود. حتا در برخی موارد، علاقه‌مندان این برند، مدل میورا را مهم‌ترین سوپرکاری که تاکنون لامبورگینی ساخته است، در نظر می گیرند. مدل میورا، پلی را برای سوپرکارهایی که پس از آن ساخته شدند بنا نهاد و معیاری برای آن‌ها قرار داد. وارث مدل افسانه‌ای میورا، مدل بسیار مدرن و قدرتمند لامبورگینی اونتادوربا پیشرانه V12 است.

برخلاف بسیاری از رقبای مسابقه‌ای خود، میورا با موتور V12 با ظرفیت ۳.۹ لیتری که به شکل میانی نصب شده بود، عرضه شد. موتور آن توانایی تولید ۳۵۰ اسب بخار را داشت و سرعت بالایی به میزان ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت داشت که میورا را به سریع ترین خودرو جهان در زمان خود تبدیل کرده بود.

استون مارتین V12 Vantage

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

نخستین نسخه های اولیه استون مارتین ونتیج توسط موتورهای V8 تجهیز شده بودند، تا زمانی که در سال ۲۰۰۷ استون مارتین نسخه‌ای جدید با موتور V12 را به صورت کانسپت معرفی کرد. دو سال بعد، ونتیج V12 با ظاهری بی‌نقص، ابعاد کوچک‌تر، شاسی جدید و موتور V12 با ظرفیت ۵.۹ لیتر و قدرت ۵۱۰ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور رونمایی شد. استون مارتین بعدها قدرت موتور ۵.۹ لیتری را در نسخه V12 S به ۵۶۵ اسب بخار و سپس به ۵۹۲ اسب بخار در نسخه V600 افزایش داد.

مک لارن F1

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

این فهرست بدون حضور هیجان‌انگیزترین خودروی مک‌لارن، یعنی مدل اف ۱، کامل نمی‌شود. با توانایی‌های اثبات‌شده‌اش در مسیرهای مسابقه، مک‌لارن اف ۱ قادر است در برابر هر خودروی قدرتمندی که روی جاده حرکت می‌کند، از جمله فراری و پورشه، رقابت کند و حتا پیروز شود. مک‌لارن اف ۱ به عنوان یکی از بهترین سوپرکارهایی که تاکنون ساخته شده است شناخته می‌شود.

قلب تپنده این خودرو، یک موتور V12 ب ام و با ظرفیت ۶.۱ لیتر بدون توربوست، که در زمان عرضه بالاترین توان خروجی را متناسب با حجم خود تولید می کرد، که می توانست در مجموع، ۶۷۲ اسب بخار تولید کند. مک‌لارن اف ۱ در ۳.۲ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، که همچنان سریع ترین خودرو بدون توربو جهان به شمار می رود.

جگوار E-Type

قدرتمندترین خودروهای تاریخ جهان + عکس

این مدل از جگوار ده سال پس از مدل اولیه جگوار E-Type در سال ۱۹۶۱ معرفی شد، E-Type سری III توسعه‌ای از خودروی کلاسیک برند جگوار بود، اما با تغییرات و بازطراحی کامل، از جمله معرفی یک موتور V12. با این بازطراحی، جگوار خودرویی زیبا را تولید کرد که عملکرد بهتری داشت. جگوار E-Type سری III با یک موتور V12 با ظرفیت ۵.۳ لیتر مجهز شده بود که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha