۰ نفر

۱۹ تن طلا وارد کشور شد

۱۴ دی ۱۴۰۲، ۳:۰۰
کد خبر: 817686
۱۹ تن طلا وارد کشور شد

وزیر اقتصاد گفت: واردات ۱۹ تن طلا طی ۹ ماهه امسال نشان می دهد که استفاده از روش‌های متعدد در حوزه انتقالات ارزی و فلزات گرانبها موثر واقع شده و اعتماد به جریان رسمی تجارت کشور برگشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین ،به گزارش سایت طلا،سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد برنامه‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذار خارجی در کشور اظهار کرد: مجموعاً تدابیری که برای ایجاد اعتماد به سرمایه گذار خارجی به ویژه کشورهای همسایه که ما با آنها ساده‌تر و کم هزینه تر امکان انتقالات پولی، مالی و ارزی داریم فراهم شده و این تسهیلات کم سابقه است. برای سرمایه گذاری بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار به بالا تمام مزیت‌ها را از جمله اقامت و غیره را در قانون لحاظ کردیم.

۱۹ تن طلا وارد کشور شد

وی افزود: امکان اینکه سرمایه گذاران بتوانند از طریق نرخ‌های ارز بالاتری، تسویه و بازگشت سرمایه گذاری خارجی خود را انجام دهند توسط بانک مرکزی انجام شده تا بتوان از روش‌های متعدد نقل و انتقال همانند طلا و فلزات گرانبها استفاده شود.

خاندوزی تصریح کرد: خبری که از جهت اثر بخش بودن این موضوع دارم این است که طبق آمار گمرک ایران در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹ تن طلا به صورت رسمی وارد کشور شده که این عدد در ۹ ماه سال قبل عددی نزدیک به صفر و بسیار کم بوده و نشان می‌دهد که تسهیلات در حوزه انتقالات ارزی و فلزات گرانبها به ویژه با کشورهای همسایه که در قانون پیش بینی شده و دولت آن را مصوب کرده است مؤثر بوده و اعتماد به جریان رسمی تجارت به کشور برگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha