۰ نفر

«چدن» روی میز تحلیل

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 817124
«چدن» روی میز تحلیل

غلتک یکی از ماشین آلات اساسی در تولید محصولات فولادی است که در فرآیند نورد برای شکل‌دهی و کاهش ضخامت مقاطع فلزی استفاده می‌شود.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، در این گزارش به معرفی اجمالی شرکت "چدن" به‌عنوان تولیدکننده انواع غلتک، رینگ‌های نوردی و غیرنوردی در کشور می پردازیم و به بررسی عملکرد شرکت و وضعیت تکنیکالی سهم خواهیم پرداخت :

تاریخچه شرکت

شرکت تولیدی چدن‌سازان در سال ۱۳۶۱ با هدف طراحی و تولید انواع غلتک و قطعات سنگین صنعتی از جنس چدن‌های آلیاژی، داکتیل وفولاد، راه‌اندازی شد. محصولات این شرکت در فرآیند نورد در صنعت فولاد و صنایع دیگر مانند صنایع غذایی، لاستیک سازی و روغن‌کشی کاربرد دارد. مرکز اصلی شرکت و کارخانه آن در شهر اصفهان، منطقه صنعتی جی واقع شده است. این شرکت در سال ۱۳۹۵ در بورس اوراق بهادار تهران با نماد چدن پذیرفته شد. شرکت تولیدی چدن سازان، توانایی تولید سالانه بالغ بر ۱۲,۰۰۰ تن را دارد.

اطلاعت بازار شرکت:

چدن در بازار اول بورس در قیمت ۲۵۳۶ ریال دادو ستد میشود و ارزش بازاری برابر با ۳۵۵۰۰ میلیارد ریال دارد. p/e۷.۴ را دارد و p/e گروه۱۱.۸ می باشد.

موضع فعالیت شرکت:

مواد اولیه شرکت عمدتا ضایعات فلزی و کمتر مواد الیاژی است. بیشترین محصول شرکت غلتک و سپس رینگ و بوش است که بیشترین فروش نیز داخلی است.

فعالیت‌های شرکت عمدتا شامل موارد زیر است:

  • طراحی انواع غلتک و کلیه قطعات سنگین صنعتی از جنس (چدن‌های آلیاژی، داکتیل و فولاد)
  • مشاوره در امور ریخته گری و ماشین سازی و نرم افزاری مرتبط با صنعت مذکور
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی

سرمایه و ترکیب سهامداران چدن

شرکت تولیدی چدن سازان فعالیت خود را با سرمایه اولیه یک میلیون ریال آغاز کرد. سپس طی چندین مرحله افزایش سرمایه در طول فعالیت شرکت، سرمایه آن به مبلغ ۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰ میلیون ریال افزایش یافت. لازم به ذکر است آخرین افزایش سرمایه این شرکت در سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۸٬۶۲۹٬۸۱۳ میلیون ریال به مبلغ فعلی از محل سود انباشته بوده است.

سهامداران در تحلیل چدن به دو دسته سهامداران حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند. آقای حسین انصاری شوریجه و خانم بصیرت مهربان از مهم‌ترین سهامداران چدن هستند.

گزارش های  عملکرد شرکت

چدن در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مقدار ۱۱٬۰۸۷ تن غلتک و ۵۷۴ تن بوش به‌فروش رسانده است و گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ (حسابرسی شده) به شرح زیر است:

 سود خالص ۶ ماهه تلفیقی به  ۴۳۰ میلیارد تومان  رسیده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۷۶ درصد افزایش یافت. سود خالص ۶ ماهه اول ۲۰۶.۹۲ میلیارد تومان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش یافه و نهایتا سود انباشته ۸۳۴ میلیارد تومان که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

هنوز گزارش های ۹ ماهه شرکت ها نیامده ولی با توجه به گزارش عملکرد پاییز سهم انتظار تعدیل P/e ttm ۷.۴ به ۶.۲ واحد  میرود،  p/e فورارد فصل آتی نیز حوالی ۵.۷ خواهد بود. در گزارش آذر ماه شرکت کاهش ۷.۵ درصدی فروش نسبت به ماه گذشته و رشد ۷۳.۶ درصدی اذر ۱۴۰۲ نسبت به  آذرسال گذشته گزارش شده است، از طرفی رشد ۷۷ درصدی فروش ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورده است.

روند تکنیکالی سهم و سناریوهای پیش رو

یک سمیتریکال تمام شده و طی چندین سال سهم از پیک ۹۹ در ۵۲۰ تومان به ۸۱ تومان نیز رسیده است. نمودار تعدیلی است و لگاریتمی در تایم روزانه:

سپس الگوی صعودی شروع شده و شاهد تکمیل موج A تا اردیبهشت ۱۴۰۲ هستیم که به ۳۶۰ تومان رسیده است. حال از اردیبهشت در اصلاح زمانبر B از الگوی صعودی به سر میبرد که دو سناریو دارد:

یا دیامتریک تمام شده و این رشد موج C را تکمیل میکند.

یا الگوی موج B مثلث است و هنوز تمام نشده و در شاخه D هستیم و اصلاح موقت E از آن باقی مانده است.

لذا نهایتا با رعایت حد حمایت می توان به سهم برای شروع قوی تر زمان داد و هر چه خرید ها در محدوده حمایتی باشد جذاب تر و کم ریسک تر خواهد بود . حمایت معتبر ۲۲۵-۲۳۰ و هدف های مقاومتی ۲۸۵ و ۳۳۰-۳۷۵ و سپس ۴۵۰-۵۰۰ تومان میان مدت تر خواهد بود.

«چدن» روی میز تحلیل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha