۱ نفر

چگونه از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنیم؟

۹ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 816809
چگونه از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنیم؟

در این محتوا راجع به چرایی تولید محتوا و اهمیت هوش مصنوعی در تولید محتوا پرداخته‌ایم. ابزارهای گوناگون معرفی کردیم و چالش های آن را مطرح کرده‌ایم.

اگر محتوا تولید کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که مراحل مختلفی را باید پشت سر بگذارید. برای پیدا کردن ایده باید زمان زیادی اختصاص دهید، کلیدواژه‌های مختلف را جستجو کنید تا به منابع موردنظرتان برسید، منابع را کنار هم بگذارید تا محتوای معنادار و یکپارچه آماده کنید و در نهایت عکس‌های مناسب طراحی کنید تا مطلب آماده انتشار شود. انجام همه این کارها، ساعت‌های زیادی به طول می‌انجامد و گاهی اوقات ممکن است در هر کدام از این مراحل با مشکل مواجه شوید. 

برای تسهیل فرآیند تولید محتوا، هوش مصنوعی انقلاب بزرگی ایجاد کرده و پارادایم این صنعت را با تغییرات جدی روبرو کرده است. اگر می‌خواهید بدانید در هوش مصنوعی برای تولید محتوا چه خبر است، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت هوش مصنوعی در تولید محتوا

بسیاری از مدیران حرفه‌ای، از اهمیت تولید محتوا در فرآیندهای بازاریابی و سودآوری کسب‌وکارهای خود آگاهند و می‌دانند هر چقدر عملکرد بهتری در تولید محتوا داشته باشند، خروجی نهایی فعالیت‌های بازاریابی بهتر خواهد بود.

آمارهای گزارش جامع در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد در حال حاضر ۴۴.۴% کسب‌وکارها از مزایای انواع هوش مصنوعی برای تولید محتوا برای سرعت بخشیدن به تولید سرنخ‌ فروش، شناخت برند و افزایش درآمد استفاده می‌کنند. 

نقش انواع هوش مصنوعی برای تولید محتوا

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا فرصت‌های زیادی را برای افزایش نرخ مشارکت و موفقیت در کمپین‌های بازاریابی ایجاد کرده است. برخی از مهم‌ترین کاربردهای AI در تولید محتوا عبارتند از:

۱-طوفان فکری و تولید ایده

داشتن ایده‎های جذاب محتوایی در هر کسب‌وکاری مهم است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند جلسات طوفان فکری طولانی را به دقایقی کوتاه‌تر تبدیل کنند تا بتوان با AI ایده تولید کرد، آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به اهداف بازاریابی، استراتژی‌ محتوایی را توسعه داد.

۲-خودکار سازی تولید محتوا

بسیار از محتواهای تولیدی، از پست شبکه‌های اجتماعی گرفته تا مقالات و نوشتن پیش‌نویس اولیه کمپین‌های تبلیغاتی، جز کارهایی است که با کمک ابزارهای AI می‌توان فرآیند محتواسازی را خودکار کرد. با این کار، محتواها با سرعت بیشتری شخصی‌سازی می‌شوند و می‌توانید سریع‌تر وارد فاز اجرا شوید.

۳-ارتقاء محتوای فعلی

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا می‌توانند محتوای تولید شده شما را تحلیل کنند و آن را بهبود دهند. این ابزارها با ارزیابی الگوهای داده و بازخورد کاربران، هرجایی از محتوای متنی یا تصویری که نیاز به بهبود داشته باشد را مشخص کرده و موارد قابل بهبود را به شما پیشنهاد می‌دهند. 

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

ابزار خوب، کار شما را برای ارائه یک خروجی باکیفیت راحت‌تر می‌کند و بر عملکرد شما کاملاً تاثیر دارد. در ادامه، معروف‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا متنی و تصویری و کاربردهای آنها را معرفی می‌کنیم:

۱-چت جی پی تی (Chat GPT)

Chat GPT این روزها آنقدر معروف شده که دیگر نیاز به معرفی ندارد. این ابزار که یک چت بات پردازش زبان طبیعی (NLP) است، می‌تواند شبیه به انسان فکر کند، تعامل کند و درخواست‌های محتوایی شما را با دقت بالایی (عمدتاً در نسخه Chat GPT 4) پاسخ دهد.

از Chat GPT در موارد زیر استفاده کنید:

  • خلق ایده و طوفان فکری
  • طرح کلی پست بلاگ (عناوین و زیر عنوان‌ها)
  • تولید مقاله کامل
  • تولید ایده‌ برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی

از Chat GPT در موارد زیر استفاده نکنید:

  • نوشتن پیش‌نویس‌های کامل
  • جزئیات واقعی یا تاریخی دقیق (همیشه از منابع معتبر دوباره بررسی کنید!)

۲-میدجرنی (Midjourney)

یکی دیگر از ابزارهایی که سر و صدای زیادی در تولید محتوای تصویری کرده، میدجرنی است. کار با این ابزار بسیار آسان است و با ایجاد حساب کاربری (نسخه ارتقا یافته پولی) می‌توانید آثار هنری با کیفیت خلق کنید. فقط کافیست به او بگویید چه تصویری و با چه جزئیاتی می‌خواهید.

از Midjourney در موارد زیر استفاده کنید:

  • طرح‌های گرافیکی شبکه‌های اجتماعی
  • اِتودهای لوگو یا ایده‌های گرافیکی که در آینده می‌خواهید آنها را طراحی کنید.
  • عناصر گرافیکی که در کار اصلی خود می‌خواهید از آنها استفاده کنید.

از Midjourney در موارد زیر استفاده نکنید:

  • طرح‌های گرافیکی بسیار واقعی

۳-پادکسل (Podcastle)

اگر با محتوای صوتی و تصویری سروکار دارید، این ابزار به کارتان می‌آید. شما می‌توانید هنگام انجام مصاحبه‌های مجازی (حداکثر ۱۰ نفر)، صوت و تصویر آن را ضبط کنید. نقطه قوت این ابزار در این است که به‌صورت اتوماتیک سکوت‌ها، سرو صداها و را تشخیص داده و پیشنهاد می‌کند هر فایل را از کجا تا کجا حذف کنید.

پادکسل (Podcastle)

از پادکسل در موارد زیر استفاده کنید:

  • شروع یک پادکست جدید
  • ادیت صدا و تصویر راحت
  • خلق محتوایی که می‌خواهید شبیه شما به نظر برسد

از پادکسل در موارد زیر استفاده نکنید:

  • ادیت ویدیو برای کانال‌های یوتیوب (چون جلوه‌های ویدئوی حرفه‌ای ندارد)
  • اگر تجربه حرفه‌ای استفاده از برنامه‌هایی مثل پریمیر دارید.

چالش‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است اما نمی‎توان گفت قادر است همه کارها را به بهترین شکل انجام دهد. برخی از مهم‌ترین چالش‌های برنامه هوش مصنوعی برای تولید محتوا شامل موارد زیر است:

۱-محدودیت در خلاقیت

از آنجاییکه سیستم‌های تولید محتوای هوش مصنوعی نمی‌توانند فعالیت‌های انسان را تقلید کنند و قدرت بداهه‌گویی ندارند، در خلاق بودن محدود هستند.

۲-نگرانی‌های اخلاقی

یکی از نگرانی‌ها در مورد هوش مصنوعی این است که با ارائه نتایج تبعیض آمیز، ارائه گزارش‌های خبری نادرست یا خلق نتایج توأم با خطا، از نظر اخلاقی مشکل‌ساز شود و انسان‌ها را گمراه کند. 

۳-ناتوانی در جایگزینی با انسان به‌طور کامل

ورودی‌های هوش مصنوعی توسط انسان تامین می‌شود، بنابراین AI به‌طور کامل نمی‌تواند جایگزین انسان شود. همچنین هوش مصنوعی قادر نیست محتوای توهین‌آمیز، بدون ساختار یا نادرست را تشخیص دهد و آن را اصلاح کند.

چگونه با کاهش چالش‌های تولید محتوا با AI، فرصت‌سازی کنیم؟ 

هر صنعتی همواره چالش‌ها و فرصت‌هایی را به همراه دارد که با شناسایی و ارائه راه‌حل مناسب، می‌توان چالش‌ها را به حداقل رساند و از فرصت‌ها به شکل بهتری استفاده کرد. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که با تمرکز بر آنها می‌توان در هوش مصنوعی برای تولید محتوا رایگان فرصت‌سازی کرد:

۱- شناسایی نیازهای درست محتوایی مخاطبان: هرچقدر پرسونای مخاطبان خود را بهتر بشناسید، محتوای شخصی‌سازی بهتری می‌توانید برای آنها تولید کنید. با این روش می‌توانید سئو وب‌سایت خود را تقویت کرده و تجربه بهتری برای مخاطبان خلق کنید. 

۲- انتخاب بهترین ابزار هوش مصنوعی: ابزاری را انتخاب کنید که نیازهای کسب‌وکار شما را پوشش دهد. برای انتخاب بهترین ابزار باید به عواملی مثل راحتی استفاده از محتوا توسط کاربر، امکان شخصی‌سازی و کیفیت خروجی محتوا توجه کرد.

۳- انتظارات واقع‌بینانه: خیلی‌ها فکر می‌کنند هوش مصنوعی قرار است برای آنها معجزه کند. اما نکته آنجاست که هوش مصنوعی برای تولید خروجی با کیفیت، به ورودی درست و دقیق نیاز دارد که نیازمند تسلط تولیدکنندگان محتوا بر استفاده درست از نحوه کار با ابزارها است. 

هوش مصنوعی را از کجا یاد بگیریم؟

همان‌طور که گفتیم، یکی از مراحل نقشه راه آموزش هوش مصنوعی شرکت در دوره‌های آموزشی است. دوره هوش مصنوعی آکادمی همراه اول شامل دوره‌هایی می‌شود که صفر تا صد آموزش‌های مربوط به هوش مصنوعی را به شما ارائه می‌کنند. این دوره‌ها به‌صورت آنلاین با حضور مجرب‌ترین اساتید از دانشگاه‌های کشور، تمام آنچه در نقشه راه یادگیری هوش مصنوعی به آن نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهند.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha