۰ نفر

ترکش‌های حمله یمنی‌ها به بازار آمریکا!

۸ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۳۵
کد خبر: 816664
ترکش‌های حمله یمنی‌ها به بازار آمریکا!

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که در پی حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ که به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت می‌گیرد، بهای کالاهای مصرفی در ایالات متحده افزایش خواهند یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داد که حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ باعث شده تا این کشتی‌هایی که کالاهای مصرفی را از آسیا به سوی آمریکا می‌برند، ناچار به انتخاب مسیرهایی طولانی شوند.

با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، ارتش یمن اعلام کرد که تمامی کشتی‌های باری و نفتکش‌هایی را که به مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، هدف قرار خواهد داد. نیروهای مسلح یمن هشدار داده که تا پایان جنایات رژیم اشغالگر، این حملات ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

در پی این حملات تا امروز دست‌کم ۲۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. همچنین بخش اعظم نواحی شمال غزه کاملاً تخریب شده است.

کشتی‌ها در حالی ناچار به اجتناب از ورود به دریای سرخ هستند، که با نزدیک شدن سال نوی میلادی و چینی، شرکت‌های کشتی‌رانی سعی دارند قبل از شروع تعطیلات حداکثر کالای ممکن را جابجا کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست، متخصصان می‌گویند هزینه اتخاذ مسیرهایی طولانی‌تر مانند آفریقای جنوبی یا کانال پاناما موجب خواهد شد تا قیمت مصرف‌کننده برای کالاهایی که از آسیا به سواحل شرقی آمریکا می‌رسند، افزایش یابد.

یک متخصص زنجیره تامین به این روزنامه گفت: این مسیر حدود ۸ درصد طولانی‌تر بوده و قیمت نهایی کالاها را افزایش خواهد داد. این افزایش قیمت بر تقریباً تمامی کالاهایی که در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد، اعمال خواهد شد؛ به غیر از مواد خوراکی، مواد خام و انرژی.

حدود ۱۲ درصد از کشتی‌های باربری جهان از کانال سوئز و دریای سرخ می‌گذرند؛ دریایی که در میان شش کشور در آفریقا و چهار کشور در غرب آسیا واقع شده است. یکی از اهمیت‌های ویژه این دریا عبور کشتی‌های نفت‌کش از کانال سوئز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha