۰ نفر

فوری/خبر خوب برای طلا فروشان

۲ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبر: 815444
فوری/خبر خوب برای طلا فروشان

دریافت مالیات ۲۵ درصدی برای خرید طلا تکذیب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از اول دی ماه کلیه اشخاص حقیقی صاحب مشاغل ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات شدند، با توجه به اینکه صنف طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست، فروشندگان و حتی خریداران طلا نگران ثبت سرمایه‌های خود هستند
اخیرا خبری در فضای مجازی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری، از  معاملات طلا ۲۵درصد مالیات اخذ می شود.

به گفته موحدی بک نظر، در حال حاضر اصل کالای طلا، جواهر و پلاتین از مالیات معاف است و تنها ۹درصد مالیات ارزش افزوده از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود.
همچنین بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا اصناف از جمله طلافروشان که اطلاعات و مشخصات معاملات خود را در سامانه پایانه‌های فروشگاهی ثبت می‌کنند، در آینده مشمول مالیات خواهند شد یا خیر؟ تصریح کرد: این موضوع از جمله همین ابهامات است؛ در رابطه با ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت بر اساس تبصره ۴ ماه ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفته شد که این اطلاعات در سامانه صرفاً در جهت ایجاد شفافیت است و بحث این است شرایط خرید و فروش از مبدا تا مقصد یا از فروشنده تا خریدار ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha