۰ نفر

ارتش تایوان در حالت آماده باش کامل قرار می‌گیرد

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
کد خبر: 814987
ارتش تایوان در حالت آماده باش کامل قرار می‌گیرد

ارتش تایوان اعلام کرد که حین برگزاری انتخابات در روزهای آینده، از بیم تحرکات چین در حالت آماده باش کامل قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ارتش تایوان روز چهارشنبه از آماده باش کامل ارتش جزیره حین برگزاری انتخابات در روزهای آینده خبر داد.  

 به گزارش وبگاه «تایپه تایمز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که بیم تحرکات نظامی ارتش چین در روزهای نزدیک به انتخابات در ۱۳ ژانویه ارتش (۲۳ دی) باید در آماده باش کامل باشد.

«لو یونگ چانگ» از نظامیان ارشد تایوان گفت:«همه شاخه‌های ارتش باید  سه روز در حالت آماده باش کامل باشند.»

او گفت که در این دوره، ارتش باید با دفاتر اطلاعاتی مشترک تماس نزدیک داشته تا تحرکات ارتش چین را زیر نظر داشته باشد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد، ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. چین در ماه جاری ۱۱۶ هواپیمای نظامی و ۸۴ کشتی نیروی دریایی به اطراف تایوان فرستاده است.

این وزارتخانه روز چهارشنبه از عبور یک بالون چینی دیگر از خط میانی تنگه تایوان، خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد که ارتش قرار است بالن‌های چینی را بر اساس ارزیابی‌های تهدید زیر نظر داشته باشد.

تایوان اعلام کرده که این بالن‌ها ممکن است برای رصد تحولات این جزیره نزدیک انتخابات باشند.

وزارت دفاع جزیره تایوان روز دوشنبه  نیز مدعی شد که هواپیماها و بالن‌های چین در حال عبور از خط میانه تنگه تایوان شناسایی شدند.

عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha