۰ نفر

هشدار مهم به کشاورزان

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبر: 814559
هشدار مهم به کشاورزان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما به کشاورزان و زنبورداران توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد شدید به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات اجتناب کنند.

به گفته او، با کاهش دما در برخی استان‌ها به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به اضافه کردن ضدیخ به ماشین‌آلات و موتورهای چاه آب و تخلیه محتویات سم‌پاش اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: زنبورداران نسبت به محافظت از کندوهای عسل به ویژه در ارتفاعات اقدام کنند. همچنین دامداران، حفاظت از دام‌ها را در برابر کاهش دما در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران نسبت به محافظت از پوشاندن تنه درختان و نهال‌های جوان در برابر سرما اقدام کنند.

بنابر اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا ۲۴ آذر ۳۲.۹ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۳۲ میلی متر و در بلندمدت ۵۲.۸ میلی متر بوده است که این امر افزایش ۲.۷ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۳۷.۵ درصدی بارش نسبت به دوره نرمال را نشان می‌دهد.

طبق نقشه‌های هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

در استان‌های شمال غرب، ساحلی خزر و شمال شرق کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha