۰ نفر

بررسی استراتژی بازارگردانی و افزایش ارزش معاملات صندوق سهامی انار

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 813086
بررسی استراتژی بازارگردانی و افزایش ارزش معاملات صندوق سهامی انار

صندوق سهامی انار طی دو سال اخیر با بازدهی 89.5 درصدی، عملکردی خوبی از خود نشان داده است. با این‌حال، افزایش ارزش معاملات طی مدت اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

«صندوق سهامی انار» در حالی تولد 2سالگی خود را جشن می‌گیرد که آمار و ارقام همگی نشان‌دهنده سابقه و آینده‌ای خوبی برای این صندوق است. از آذرماه 1400 تا امروز، صندوق انار تحت مدیریت گروه مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، بازدهی 89.5 درصدی از خود نشان داده است. این مسئله در حالی است که شاخص کل بورس از 14 آذر 1400 تا 14 آذر 1402، بازدهی 62.3 درصدی داشته است.

داشتن آلفای مثبت، یعنی تغییری مثبت‌تر نسبت به شاخص کل بورس، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری روی این دارایی سودی «مضاعف» را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. با این‌حال، نکته‌ای که علاوه بر گذشته، آینده دلپذیری را هم برای صندوق انار به تصویر می‌کشد، رشد ارزش معاملات این صندوق طی مدت اخیر است. در ادامه با این رشد و تاثیر دقیق آن بر آینده صندوق انار بیشتر آشنا می‌شویم.

*برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان صفحه «صندوق سهامی انار» را بازکنید یا با شماره 02179326 تماس بگیرید.

رشد ارزش معاملات صندوق انار

روزهای پایانی ماه آبان تا نیمه آذرماه 1402 شاهد افزایش قابل توجه ارزش معاملات صندوق سهامی انار بود. طی بازه‌ای 18 روزه از 27 آبان تا 14 آذر، میانگین ارزش معاملات روزانه این صندوق به بیش از 17 میلیارد و 170 میلیون ریال رسید. این در حالی است که میانگین ارزش معاملات روزانه انار طی 3ماهه دوم سال 1402، یعنی فصل تابستان، حدود 14 میلیارد و 123 میلیون ریال بوده‌ است و می‌توان گفت در این زمینه شاهد رشدی 21.5 درصدی بوده‌ایم.

طی همین دوره، یعنی از ابتدای تابستان 1402 تا روز 12 آذر 1402، ارزش هر واحد صندوق سهامی انار هم از 1783 تومان به 1895 تومان رسید که نشان‌دهنده بازدهی 6.2 درصدی است. با این‌حال، افزایش ارزش معاملات نشان‌دهنده ویژگی بسیار مهم‌تری است که شاید به خوبی خود را در عملکرد کوتاه‌مدت یک صندوق نشان ندهد. این ویژگی نقدشوندگی یک صندوق، یا هر دارایی دیگر، است که یکی از شاخص‌های بسیار مهم برای پیش‌بینی عملکرد در بازارهای نزولی به حساب می‌آید. افزایش ارزش معاملات صندوق انار نشان‌دهنده افزایش قدرت نقدشوندگی این صندوق است. در ادامه با تاثیر نقدشوندگی بیشتر آشنا می‌شویم.

نقدشوندگی رو به رشد صندوق انار

قطعا با این شرایط روبه‌رو شده‌اید که در دوران نزولی شدن بازار و تصمیم سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی، برخی از دارایی‌ها بهتر از برخی دیگر به فروش می‌رسند و صف فروش در آن‌ها کمتر شکل می‌گیرد. این مسئله ناشی از نقدشوندگی یک دارایی است و نقدشوندگی هم به قدرت بنیادی هر دارایی برمی‌گردد.

حال اگر بخواهیم همین مسئله را در مورد صندوق انار بررسی کنیم، با یک روند منطقی نسبتا روشن روبه‌رو می‌شویم. افزایش ارزش معاملات این صندوق نشانگر افزایش نقدشوندگی آن است. با افزایش نقدشوندگی، این صندوق نه تنها در روزهای صعودی بازار عملکرد خوبی خواهد داشت، بلکه در روزهای نزولی هم می‌تواند با انعطاف بیشتری از روند کلی بازار و بسیاری از دارایی‌ها عمل کرده و جلوی زیان سرمایه‌گذار را بگیرد.

به طور حتم پیش از سرمایه‌گذاری روی هر نوع دارایی، شما هم این نکته را شنیده یا بررسی کرده‌اید که نقدشوندگی آن دارایی، شاخص بسیار مهمی است. نقدشوندگی به همین شکل تاثیر خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل صندوق انار در حال حاضر گزینه‌ای قابل توجه برای سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد.

چگونه «صندوق سهامی انار» را خریداری کنیم؟

صندوق انار از نوع قابل معامله ETF است. برای خرید واحدهای صندوق انار می‌توانید به صورت مستقیم با جستجو کردن نماد «انار» واحدهای این صندوق را مانند هر سهامی خریداری کنید.

از طرف دیگر، اگر نیازمند اطلاعات و مشاوره بیشتر برای سرمایه‌گذاری در این صندوق هستید، کافی است با شماره 02179326 تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha