۰ نفر

بررسی روند اجرای قانون هوای پاک در مجلس

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷
کد خبر: 813024
بررسی روند اجرای قانون هوای پاک در مجلس

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی روند اجرای قانون هوای پاک و ارزیابی گزارش عملکرد دستگاه‌ها در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا نظری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون روند اجرای قانون هوای پاک با حضور نمایندگان وزارتخانه‌‎های کشور، نفت، کشور و سازمان برنامه و بودجه مورد بردسی قرار گرفت اما متاسفانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه حضور پیدا نکردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  مسئولان وزارت نفت گزارشی از روند و میزان تولید فرآورده های نفتی شامل گازوئیل، بنزین و رعایت استانداردهای لازم در این تولیدات به اعضای کمیسیون ارائه کردند، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده با توجه به افزایش مصرف گازوئیل و بنزین در کشور ناچارا بخشی از اکتان موجود در بنزین کاهش داده می‌شود تا بتوانند از نظر کمی سقف تولید را برای پاسخگوی به نیاز روزانه افزایش دهند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تصریح کرد: مطابق گزارش نماینده وزارت نفت پالایشگاه‌های شازند، اصفهان، بندرعباس، تبریز، شیراز و ستاره خلیج فارس در برنامه زمانبندی شده باید مسیر لازم برای بهینه سازی تولید و همچنین تولید سوخت براساس استانداردهای یورو۴ طی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین  نماینده وزارت کشور گزارشی در راستای برقی کردن خودرو و موتور سیکلت‌ها و همچنین توسعه شبکه ریلی شهری و همچنین بحث خودروهای دیزلی و ون‌ها و تغییرات ایجاد شده، نقش آفرینی برای کاهش آلایندگی  به اعضای کمیسیون ارائه کرد. بر اساس گزارش نماینده سازمان برنامه و بودجه محدودیت‌هایی برای تامین منابع لازم به منظور تزریق به شهرداری ها وجود دارد تا نسبت به بهینه سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد از طریق کمیسیون درخواستی برای برگزاری نشست با حضور رئیس سازمان محیط زیست، وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور، نفت، نیرو و دادستان کل کشور در صحن مجلس مطرح و گزارش دقیقی در زمینه عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون هوای پاک ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha