۱ نفر

شیر رایگان برای تهرانی ها

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۴:۰۰
کد خبر: 813016
شیر رایگان برای تهرانی ها

امروز مراسم توزیع شیر در میان دانش‌آموزان تهرانی آغاز شد و دانش‌آموزان دبستانی در تهران روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در مدرسه شیر دریافت خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، توزیع شیر در مدارس ابتدایی خبری بود که امسال از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شد البته تا به امروز در شهر تهران و برخی استان‌های دیگر کشور، خبری از توزیع شیر در مدارس ابتدایی نبود.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش دلیل تأخیر در فرآیند توزیع شیر در مدارس ابتدایی را طولانی شدن فرآیند آمادگی کارخانه‌ها برای تهیه و توزیع شیر اعلام کردند چرا که به صورت هفتگی باید میان ۹ میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی شیر توزیع شود.

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس گفت: این امر، مورد تاکید رئیس‌جمهور بود که دستورات ویژه‌ای داده‌اند؛ چون این طرح، چندین سال متوقف بود، نظام تولید شیر برای این حجم از تولید آمادگی نداشت. هم‌اکنون ۲۱ استان قرارداد ۱۰۰ درصدی با کارخانه‌ها بسته‌اند و فرآیند توزیع آغاز شده است. تا پایان آذر ماه توزیع شیر در مدارس ابتدایی این استان‌ها انجام خواهد شد و با توجه به اینکه باید این شیرها با پروتکل‌های خاص وزارت بهداشت و فرادما تهیه شوند، نیاز است پس از بسته‌بندی به مدت دو هفته در محیطی نگه‌داری شوند که قدری تاخیر به خاطر این مسائل بوده است.

امروز مراسم توزیع شیر در میان دانش‌آموزان تهرانی آغاز شد و دانش‌آموزان دبستانی در تهران روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در مدرسه شیر دریافت خواهند کرد. تمام دبستان‌های دولتی و غیردولتی کشور تحت پوشش توزیع شیر قرار دارند.

مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران از مدیران مدارس خواسته‌اند که حتماً نظارت دقیق بر توزیع شیر در مدرسه داشته باشند و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته شیر در مدرسه بین دانش‌آموزان توزیع شود تا آن را در کنار سایر دوستان خود در محیط مدرسه مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha