۰ نفر

دومین خانواده ثروتمند دنیا/ این خانواده ۱۰۰برابر ترامپ پول دارد

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبر: 812999
دومین خانواده ثروتمند دنیا/ این خانواده ۱۰۰برابر ترامپ پول دارد

اعضای خانواده والتون مدت ها است که برترین رتبه های دارایی در جهان را به خودشان اختصاص داده اند و نامشان همیشه در میان ثروتمندترین افراد جهان دیده میشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق آخرین گزارش بلومبرگ خانواده والتون، با 259.7 میلیارد دلار در حال حاضر دومین خانواده ثروتمند جهان به حساب می آیند یعنی چیزی حدود 100 برابر دارایی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا.

دومین خانواده ثروتمند دنیا/این خانواده ۱۰۰برابر ترامپ پول دارد

والتون ها، صاحب نیمی از سهام شرکت وال مارت به حساب می آیند و همین مسئله آنها را به دومین خانواده ثروتمند جهان تبدیل کرده است.

دومین خانواده ثروتمند دنیا/این خانواده ۱۰۰برابر ترامپ پول دارد

والتون ها چطور ثروتمند شدند؟

این خانواده آمریکایی مثل تمام خانواده های آمریکایی دیگر هستند با این تفاوت که روزانه 100 میلیون دلار درآمد دارند. سال 1962 سام والتون، شرکت خرده فروشی وال مارت را تاسیس کرد و مسیر ثروتمند شدن را برای تمام اعضای خانواده هموار کرد. وال مارت یک شرکت خرده فروشی چند ملیتی است که بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای را دارد. سال 2019 این شرکت 514 میلیارد دلار آمریکا فروش داشت و عنوان بیشترین درآمد شرکت های جهان را به خود اختصاص داد. در حال حاضر، بیش از 11 هزار فروشگاه در سراسر جهان وجود دارد. در این فروشگاه های تقریبا 2.2 میلیون نفر کار میکنند که فروش 514 میلیارد دلاری دارند. مشارکت‌ شرکت والتون با گروه‌ های بین ‌المللی حفاظت از محیط زیست، باعث شده نگاه مردم به این شرکت مثبت تر از قبل شود و حتی در رکود اقتصادی اخیر همچنان بزرگترین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا باقی مانده‌است. خانواده والتون در پیشرفت وال مارت نقش ویژه ای داشه اند و البته اینکه این خانواده صاحب بانک آروست هم هستند که 16 بانک را در آرکانزاس، اوکلاهما، میسوری و کانزاس اداره می کند.

دومین خانواده ثروتمند دنیا/این خانواده ۱۰۰برابر ترامپ پول دارد

اعضای خانواده والتون

سم والتون: پدر خانواده و موسس شرکت وال مارت است. شرکت وال‌مارت در سال ۱۹۶۲رسما فعالیت تجاری خود را آغاز کرد ولی در عمل، سال‌ها قبل از ثبت فعالیتش را آغاز کرده بود. سام والتون سال 1992 در 74 سالگی درگذشت. سم والتون مدرک اقتصاد خود را از دانشگاه میسوری آمریکا گرفت و تقریبا همه کاری کرد تا به درآمد قابل قبولی برسد. کارهایی چون پیشخدمتی رستوران، تحویل روزنامه به مشترکین و صندوق داری فروشگاه.

هلن والتون: همسر سم والتون تا پیش از مرگ، 16.4 میلیارد دلار درآمد دارایی داشت و با 87 سال سن یکی از ثروتمندترین مسن های جهان به شمار می رفت.

رابسون والتون: بعد از درگذشت پدر، پسر ارشد خانواده به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد. راب والتون سال 1969 از دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا در نیویورک مدرک دکترای حقوق گرفت. بر اساس گزارش بلومبرگ، رابسون با 63.4 میلیارد دلار، در رتبه ۱۶ از ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

جان والتون: پسر دوم خانواده با وجود ثروت زیاد خیلی عمر نکرد و در 58 سالگی با وجود دارایی 18.2 میلیارد دلاری، بر اثر سقوط هواپیما دار فانی را وداع گفت.

جیم والتون: جوانترین پسر خانواده والمارت 75 سال دارد و رئیس هیئت مدیره آروست بانک است. جیمز والتون در حال حاضر 64.1 میلیارد دلار دارایی دارد.

آلیس والتون: تنها دختر خانواده والتون است که هیچوقت در کارهای شرکت های خانوادگی فعالیت نکرد و بیشتر در حوزه های هنری و کارهای بشردوستانه فعالیت میکند. آلیس 75 سال دارد و بیش از 59.1 میلیارد دلار دارایی دارد.

دومین خانواده ثروتمند دنیا/این خانواده ۱۰۰برابر ترامپ پول دارد

پشت صحنه زندگی خانواده والتون

  • از زندگی خصوصی خانواده والتون اطلاعات زیادی در دسترس نیست ولی وقتی چنین دارایی عظیمی داشته باشی خیلی ها دوست دارن از کارت سر دربیاورند که بعضی مواقع موفق هم میشوند. مثلا اینکه وقتی سام والتون به روزهای پایانی عمرش رسید، سرمایه اش را طوری بین فرزندانش تقسیم کرد که دولت آمریکا کمترین مالیات را از آنها بگیرد. جالب است بدانید که فقط 50 درصد سهام وال مارت برای خانواده والتون است چون این یک شرکت سهامی عام است و هرکسی میتواند بخشی از سهام شرکت را خریداری کند.
  • راب والتون یک مجموعه دار خودرهای قدیمی است ولی گویا خیلی راننده ماهری نیست. راب سال 2013 با یک دیتونا کوپه 15 میلیون دلاری اش تصادف کرد و ماشین کلا نابود شد. برای اینکه از اهمیت ماجرا باخبر شوید کافی است بدانید که از این خودرو تنها 5 عدد در جهان موجود بود.
  • جان والتون عاشق هوانوردی بود و در نهایت سال 2005 به خاطر همین عشقش به پرواز جانش را از دست داد. جان قبل از مرگ یازدهمین فرد ثروتمند جهان بود ولی گویا به خاطر تعمیرات نامناسب هواپیمای تک موتوره اش سقوط کرد و مرد. نکته جالب دیگر اینکه جان بعد از کالج به ارتش آمریکا پیوست و در جنگ ویتنام هم شرکت کرده بود.
  • کری والتون در مورد پدربزرگش سام والتون میگوید: «پدربزرگ و مادربزرگ من، سم و هلن والتون، قدرت فرصت ها را می دانستند. سه دهه پیش، پدربزرگ و مادربزرگ من می‌دانستند که کار کردن خانوادگی چقدر به سود خانواده است و حالا ما از ثمره رحمت های شان را استفاده میکنیم.
  • جیم ساکت ‌ترین فرد خانواده والتون است و از همه بیشتر به پدرش شبیه است. بسیار کم پیش می‌آید که جیم با مطبوعات مصاحبه کند ولی مشخص است که جیم با وجود ثروت سرسام آور، همچنان سختکوش است و زمان زیادی را در محل کارش میگذراند.
  • از آلیس، کوچکترین عضو خانواده والتون هم خبرهای متفاوتی به گوش میرسد. مثلا اینکه دو بار طلاق گرفته و فرزندی ندارد. آلیس انقدر عاشق هنر است که در 10 سالگی با 2 دلار یک اثر هنری خرید. او یک مجموعه هنری خصوصی عظیم با آثاری از اندی وارهول و جورجیا اوکیف دارد. آلیس همچنین صاحب یک آپارتمان دو طبقه 6 هزار متری در خیابان پارک نیویورک است که در سال 2014 آن را به قیمت 25 میلیون دلار خرید. سال 2016، آلیس 3.7 میلیون از سهام وال مارت خود را به ارزش حدود 225 میلیون دلار به بنیاد خانواده والتون اهدا کرد. قبل از آن هم آلیس و جیم والتون، 250 میلیون دلار برای ساختن تسهیلات مدارس چارتر اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha