۰ نفر

رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس به تعویق افتاد!

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱
کد خبر: 812603
رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس به تعویق افتاد!

رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد درخواست برای برقراری وقفه بشردوستانه در جنگ اسرائیل و حماس که قرار بود روز جمعه ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برگزار شود، برای چند ساعت به تعویق افتاد. گفته می‌شود این رای‌گیری پس از پایان نشست میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و وزیران مصر، اردن، قطر، عربستان سعودی، تشکیلات خودگردان فلسطینی و ترکیه در ساعت ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی، انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، دویچه وله: رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد درخواست برای برقراری وقفه بشردوستانه در جنگ اسرائیل و حماس که قرار بود روز جمعه ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برگزار شود، برای چند ساعت به تعویق افتاد.

گفته می‌شود این رای‌گیری پس از پایان نشست میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و وزیران مصر، اردن، قطر، عربستان سعودی، تشکیلات خودگردان فلسطینی و ترکیه در ساعت ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی، انجام خواهد شد.

نخست قرار بود شورای امنیت سازمان ملل که از ۱۵ عضو تشکیل شده است، صبح روز جمعه ۸ دسامبر (۱۷ آذر) در مورد پیش‌نویس قطعنامه کوتاهی در این مورد رای‌گیری کند.

اما این مراسم به درخواست امارات متحده عربی که متن پیش‌نویس قطعنامه مذکور را با حمایت کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی ارائه کرد، به تعویق افتاد.

برای تصویب قطعنامه، دست‌کم ۹ رای موافق و عدم استفاده از حق وتو از سوی پنج عضو دائمی، ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، فرانسه یا بریتانیا، الزامی است.

به گفته مقامات ایالات متحده، این کشور در حال حاضر از اقدامات دیگر شورای امنیت در باره نبردها در غزه، حمایت نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha