۰ نفر

اجرای طرح های دریامحور در سواحل هرمزگان

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبر: 812509
اجرای طرح های دریامحور در سواحل هرمزگان

مقام مسئول بنیاد برکت از اجرای طرح‌های توسعه‌ای دریامحور در سواحل هرمزگان و جزایر این استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن مردعلی مدیر طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در راستای کمک به دولت برای توسعه مبتنی بر دریاست، اظهار کرد: در سطح کشور طرح های متعددی در بخش کشاورزی و آبزی پروری اجرا شده که استان هرمزگان با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی به دریا یکی از استانهای محوری اجرای این طرح ها است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با درک ضرورت تامین امنیت غذایی در کشور از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه ویژه بر موضوع تامین امنیت غذایی با محوریت اجرای طرح های زنجیره سبز و آبی در سراسر کشور متمرکز شده است.

وی یادآور شد: بر این اساس مطابق تعریف انجام شده در سند آمایش سرزمینی، باید تا چهار سال آینده بر اساس این الگو ۱۴۵ تن مواد غذایی تولید شود. در زمان حاضر تولید مواد غذایی حدود ۲۰ میلیون تن کمتر از رقم و حدود ۱۲۵ میلیون تن است.

وی لازمه تحقق اهداف پیش‌بینی شده را ارتقای بهره‌وری و اجرای طرح های ویژه عنوان کرد و گفت: نیاز است برای جبران فاصله ۲۰ میلیون تنی با بهره‌گیری مناسب از زمین آب و وضعیت کشاورزی اقدام شود. بر اساس سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه باید حداقل ۹۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی در داخل کشور تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha