۰ نفر

این استان محروم بیشترین نرخ موالید را دارد

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 812178
این استان محروم بیشترین نرخ موالید را دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:نرخ موالید در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ برابر با ۳.۹ فرزند به ازای هر خانم بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:نرخ موالید در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ برابر با ۳.۹ فرزند به ازای هر خانم بوده است.

محمد کاظم مومنی افزود: فرزند آوری در فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و نشانه ای از خوشبختی و کمال محسوب می شود و این استان دارای بیشترین نرخ موالید در کشور است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۹ هزار زایمان در بیمارستانهای تحت پوشش صورت گرفته است.

دکتر مومنی گفت: حفظ و ارتقاء سلامت مادران بعنوان یکی از شاخص های مهم نظام سلامت است، در این راستا نقش ماماها به ویژه در بیمارستانها بسیار حائز اهمیت می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به ماده ۴۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: براساس این قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف به ارتقاء مهارت مامایی کشور و افزایش تعداد ماماهای فعال در بیمارستان ها و زایشگاهها به طریق مختلف از جمله تعهد خدمت است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵۹ ماما در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشغول فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    همانطور که اعلام شد از استانهای محروم که متاسفانه همین نوعی محرمیت فرهنگی هم میتواند باشد چرا که با توجه به فقر مالی افزایش اولاد ونبود امکانات رفاهی برای فرزندان خود معضلی بزرگ محسوب میشود.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    البته پرچم سیستان وبلوچستان بابت فرزندآوری همیشه بالاست ولی خب فقر وفقرفرهنگی روتربیت کودک اثر میزاره.یانکه همه بلدهستن بچه بزایند