۱ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

چه موقع از سال گردوی با کیفیت میشه خرید؟ + لیست قیمت انواع گردو

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 811953
چه موقع از سال گردوی با کیفیت میشه خرید؟ + لیست قیمت انواع گردو

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گردو می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ چه زمانی گردو بخریم، بهتر است؟” سوالی‌ است که کم‌کم در اغلب خانواده‌های ایرانی مطرح می‌شود. خرید گردو در فصل مناسب اهمیت دارد زیرا در این هنگام می‌توانید محصولی تازه و باکیفیت را خریداری کنید. همچنین  ممکن است قیمت مغز گردو، گردوی سبز یا گردو با پوست چوبی نسبت به دیگر فصل‌ها مناسب‌تر باشد. البته کیفیت گردو هر شهری با شهر دیگر فرق می‌کند.

شاید تعریف گردو تویسرکان را شنیده باشید. شهر تویسرکان در استان همدان قرار دارد و به دلیل بالا بودن کیفیت گردو این شهر علاقه‌مندان زیادی به خود جلب کرده است. اگر علاقه‌مند هستید به جای گردو خارجی از بهترین گردو جهان که کاملا ایرانی است، استفاده کنید، با ما همراه باشید تا نحوه و زمان مناسب خرید آن را شرح دهیم.

مغز گردو تویسرکان را کی بخرید؟

این روزها خرید مغز گردویی که طعم خوبی داشته و تازه باشد، کار سختی است. چرا که در صورت کهنه و مانده بودن، گردوی خریداری شده طعم تندی دارد و  مجبور می‌شوید آن را دور بیندازید. پس توصیه می‌شود برای خرید مغز گردو مرغوب و دسته اول در زمان مناسب اقدام به خرید کنید. حال این زمان مناسب چه فصلی است؟ گردو با پوست خشک را می‌توان از ۵ آبان خرید اما خیلی‌ها طرفدار گردو با پوست سبز یا مغز گردو هستند. این محصولات را چه زمانی می‌توان خرید؟

خیلی‌ها گردو با پوست سبز دوست دارند!

اگر به گردو تازه با پوست سبز علاقه‌مند هستید، اما نمی‌دانید زمان مناسب خرید آن کی هست، باید بدانید از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه  گردوهای نوبرانه با پوست سبز به دست می‌آید. اما تشخیص گردو با پوست تویسرکان کمی سخت است و ممکن است به راحتی در بازار پیدا نشود. بنابراین بهتر است با ویژگی‌های گردو تویسرکان آشنا شوید.

گردو تویسرکان چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر افراد تصور می‌کنند هر چقدر گردو درشت‌تر و سفیدتر باشد، بهتر است. اما با مشاهده گردو تویسرکان اصل کاملاً متوجه می‌شوند، چه گردویی بهترین است. اکثر اوقات گردو تویسرکان تماما سفید نیست و مقداری به رنگ کرم به نظر می‌رسد. پس گردوهایی که به صورت یک دست، یک اندازه و به رنگ سفید در بازار می‌بینید، گردوهای خارجی هستند.

اگر قصد خرید گردو با پوست دارید، گردوهایی انتخاب کنید که شکستگی نداشته و لک یا فرورفتگی بر روی پوست آنها مشاهده نشود. معمولاً گردوهایی که سنگین هستند، گزینه مناسبی برای خرید گردو تازه است.

قیمت گردو تازه به چه نکاتی بستگی دارد؟

گردو تازه مانند دیگر محصولات مصرفی به مسائل مختلفی مربوط می‌شود:

    یکی از مواردی که بر قیمت گردو تازه تاثیر مستقیم می‌گذارد، کیفیت گردو است. از آن از آنجا که کیفیت گردو تویسرکان نسبت به گردوهای خارجی بیشتر است، قیمت بالاتری دارد .
    مسلماً قیمت مغز گردو تازه از قیمت گردو با پوست بیشتر است. چرا که برای مغز کردن گردو هزینه و وقت مشخصی صرف می‌شود. اما برای دریافت یک کیلوگرم مغز گردو از گردوهای با پوست، باید حدود دو و نیم کیلو گرم گردو خریداری کنید. در واقع نصف وزن گردو با پوست را باید دور بیندازید.
    مراحلی که گردو طی می‌کند تا به دست مشتری برسد بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، گردویی که در مسافت دور تولید و وارد کشور ما شود، مسلما هزینه‌های جابجایی قیمت مغز گردو را بالا می‌برد.
    هزینه‌های مربوط به برداشت محصول و رسیدگی‌های لازم به روش‌های مختلف باعث بالا رفتن قیمت مغز گردو می‌شود.

گردو تویسرکان به دلیل طمع بی‌نظیر و درصد بالای چربی مورد توجه همگان قرار گرفته است و از آنجا که با کیفیت‌ترین گردو تولید شده در کشور است، خیلی اوقات به خارج از کشور صادر و درصد کمی از آن وارد بازار کشورمان می‌شود. حتی گاهی اوقات فروشندگان این محصول باارزش را با محصولات خارجی مخلوط می‌کنند و کیفیت آن را پایین می‌آورند. بنابراین احتمال این که بتوانید از بازار گردو اصل تویسرکان را با قیمت مناسب خریداری کنید، کم است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گردو
نام محصول مقدار قیمت / تومان
گردوی پرچرب و امساله کردستان یک کیلو گرم ۲۵۵,۶۰۰
مغز گردو اذربایجان ۴۹۵,۰۰۰
مغز گردو تویسرکان سفید ۵۴۰,۰۰۰
مغز گردو شکسته ۳۸۵,۰۰۰
گردو پوست کاغذی ایرانی سفید ۲۶۱,۰۰۰
گردو باپوست پیازی نازک تویسرکان ۲۸۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    همه‌اش الکیه