۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

این نوع پنیر هرچه کهنه‌تر باشد بهتر است! + لیست قیمت انواع پنیر محلی و پاستوریزه

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 811305
این نوع پنیر هرچه کهنه‌تر باشد بهتر است! + لیست قیمت انواع پنیر محلی و پاستوریزه

در این مطلب به بررسی قیمت انواع پنیر می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛  پنیر یکی از گونه‌های لبنیات است که به طور گسترده‌ای در صدها نوع مختلف از شیر، تهیه و در اکثر نقاط جهان مصرف می‌شود. پنیر را معمولا از شیر گاو، گاومیش، بز و گوسفند تهیه می‌کنند. پنیر تالش یکی از پنیرهای کم نظیر در دنیا از نظر طعم و مزه است که می‌تواند با بهترین پنیرهای دنیا رقابت کند.

تجارتی، یکی از کارشناسان پنیر تالش با بیان اینکه پنیر تالش که به صورت سنتی در تالش تهیه می‌شود طرفداران زیادی نیز دارد و این روزها گردشگران در تالش این پنیر را در کنار دیگر سوغات گیلان جای داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زنان تالشی در فصل بهار حدود ساعت ۱۱ تا ۱۲ و در فصل تابستان در حدود ساعت ۱۳ تا ۱۴ گوسفندان را می‌دوشند و سپس شیر را از یک صافی پارچه‌ای یا توری نازک عبور می‌دهند، بعد از گذراندن از صافی، به شیری که هنوز گرم است، مایع پنیر زده و در یک دیگ با آب ترکیب می‌کنند. این مخلوط بعد از مدتی می‌بندد. سپس با یک کاسه فلزی، مایع به دست آمده را داخل دیگی که روی آتش اجاق است ریخته و در مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خمیر دیگری به دست می‌آید. این خمیر را در ظروفی که از جنس چوپ و به شکل بشقاب است، می‌ریزند و با فشار دست، آب آن را می‌گیرند و پنیر باقی می‌ماند.

تجارتی افزود: این پنیر به پنیر تالش معروف است یا در محل فروخته می‌شوند و یا اینکه توسط خریداران سنتی محلی در شهر خریداری می‌شوند. قیمت پنیر تازه از پنیر کهنه ارزان‌تر است زیرا پنیر کهنه نمک سود شده و مدت زمان بیشتری، سالم باقی می‌ماند. پوست بز و گوسفند نیز را برای نگهداری کشک و پنیر و نگهداری کره در فصل زمستان آماده می‌کنند.

علی موسوی، سرپرست جهاد کشاورزی تالش در جلسه کشاورزی تالش از تولید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر شیر و ۶۸۹ هزار کیلوگرم پنیر در سه ماهه اول سال ۹۳ در شهرستان تالش خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی این میزان شیر به ارزش اقتصادی ۴.۵ میلیارد ریال و پنیر به ارزش اقتصادی ۵.۵ میلیارد ریال است که در سه ماهه نخست سال ۹۳ در شهرستان تولید شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش ۵۰۷ هزار و ۸۶۲ رأس دام سبک و سنگین دارد، خاطرنشان کرد: این مقدار توسط ۱۲ هزار و ۴۰۰ دامدار تالشی تولید شده است.

 در بازار لبنیات قیمت یک کیلو پنیر سیاهمزگی تالش مبلغ ۳۹۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت یک کیلو پنیر کوهز ای مبلغ ۴۱۶ هزار تومان اعلام شده است.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

قیمت انواع پنیر
نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
پنیر محلی پنیر سیاهمزگی تالش ۱ کیلویی ۳۹۰,۰۰۰
پنیر لیقوان گوسفندی ۳۰۰,۰۰۰
پنیر کوزه گوسفندی ۴۱۶,۷۰۰
پنیر خیکی گوسفندی ۴۱۶,۷۰۰
پنیر پونه محلی ۱۴۵,۰۰۰
پنیر پاستوریزه پنیر سفید تازه کم چرب روزانه ۵۱۵ گرم
۸۱,۰۰۰
پنیر تازه پاستوریزه پگاه ۴۵۰ گرم
۵۰,۴۰۰
پنیر خامه ای رامک ۷۵۰ گرم
۱۲۵,۰۰۰
پنیر سفید پروبیوتیک رامک ۴۰۰ گرم ۴۹,۵۰۰
سایر پنیرها پنیر ماسکار پونه کاله ۲۰۰ گرم ۴۲,۰۰۰
پنیر ورقه ای گودا کاله ۱۸۰ گرم ۷۳,۰۰۰
پنیر ورقه ای پارمسان کاله ۱۸۰گرم ۷۳,۰۰۰
پنیر ورقه ای چدار پگاه ۱۸۰ گرم ۶۷,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha