۰ نفر

رشد ۳۷ درصدی مصرف بنزین خودرو در کشور!

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبر: 810971
رشد ۳۷ درصدی مصرف بنزین خودرو در کشور!

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر روند رو به رشد مصرف سوخت خودروها، گفت: افزایش کیفیت خودروها و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، جلیل سالاری امروز (پنجشنبه) در همایش تقدیر از تلاشگران سوخت‌رسانی، ضمن اشاره به زحمات نیروی انتظامی به منظور ایجاد امنیت برای نفتکش‌ها و همچنین تلاش شرکت‌های حمل‌ونقل در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته کار بزرگی در زمینه سوخت‌رسانی انجام شد. جلسات بحران در مبادی تولید و پالایشگاه‌ها به‌خصوص در جنوب کشور (منطقه آبادان و بندرعباس) برگزار می‌شد و هماهنگی و همدلی بین بخش‌های مختلف باعث موفقیت در زمینه سوخت‌رسانی شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، «بهینه‌سازی» را ضروری دانست و ضمن اشاره به افزایش مصرف سوخت خودروها، گفت: مصرف هر خودرو در سال ۹۹، ۲.۸ لیتر در روز بود که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۳.۱، در سال ۱۴۰۱ به ۳.۴ و در سال ۱۴۰۲ به ۳.۷ در روز رسیده است.

وی توضیح داد: مصرف خودروها از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰، ۳۷ درصد، از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۲۹ درصد و در چند ماه اخیر ۶ تا ۷ درصد افزایش داشته است

معاون وزیر نفت افزود: کیفیت خودروها باعث افزایش مصرف سوخت است؛ ضمن اینکه ترددها نیز افزایش یافته است؛ به همین دلیل باید به حمل‌ونقل عمومی توجه و زیرساخت‌ها فراهم شود.

سالاری گفت: جابجایی نفت خام و فرآورده‌های نفتی در مقایسه با سال گذشته رشدی در حدود ۱۱ درصد داشته و در بخش حمل‌ونقل حدود ۱۷ همت هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    دارین با این حرفا مردمو اماده میکنید برای گرون کردن بنزین توو سال جدید.فکر نکنید مردم خرن
  • احمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    وقتی بنزین بی کیفیت توضیح میکنید معلومکه مصرف بالا میره پراید بابنزین یورو۴درصدکیلومتر۵ونیم لیترمیسوزه ولی بااین بنزیناصدی ۱۱لیترمیسوزه من چند دفعه امتحان کرد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    از بس خودرو ها خوبی داریم