۰ نفر

مراقب برف در راه‌های شمالی باشید

۷ آذر ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبر: 810461
مراقب برف در راه‌های شمالی باشید

با توجه به ادامه بارش ها در مناطق شمالی هواشناسی درباره سفر به این مناطق هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در دو استان شمالی، افزایش ارتفاع موج به بیش از ۳ متر در شمال و جنوب کشور و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در ۸ استان هشدار داد.

 امروز سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ها شدت می‌گیرد. همچنین در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha