۱ نفر

گفت‌وگو اقتصادآنلاین عضو کمیسیون انرژی؛

سنگدوینی: حمایت از بخش خصوصی، راه نجات همه بخش‌های کشور/ برنامه هفتم راه بهره‌برداری از معادن را مشخص کرده است

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 809329
سنگدوینی: حمایت از بخش خصوصی، راه نجات همه بخش‌های کشور/ برنامه هفتم راه بهره‌برداری از معادن را مشخص کرده است

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: نظارت باید توسط دستگاهی که پروانه می‌دهد، انجام شود. وقتی مجموعه‌ای برای استخراج معادن مجوز صادر می‎کند برای طی شدن تمام زنجیره باید نظارت داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: یکی از ذخایر ما معدن است، ولی در بحث استخراج خوب عمل نکردیم. ما در بحث معادن تن به خام فروشی داده‌ایم. در برنامه هفتم تکالیفی را برای دولت تعیین کردیم که اگر مسائل معدن را به خوبی و زنجیره‌ای انجام دهند، می‎توانند به درستی معادن را استخراج کنیم و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از بخش‌های اقتصادی کشور را که دولت می تواند، تقویت کند معدن است. شاید دولت نتواند این مسیر را به تنهایی طی کند، برهمین اساس باید بخش خصوص وارد شود. اگر بخش خصوصی را حمایت و کمک نکنیم، عملاً نمی‌توانیم موفق بشویم. به نظر من راه نجات کشور در همه بخش‌ها، ورود بخش خصوصی است.

سنگدوینی اظهار داشت: برای مثال صنایع مس ایران در بخش مس به خوبی عمل کرده و نتوانسته به خوبی به دولت کمک کند.  بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری می‌تواند کمک‌رسان باشد. اگر این مسیر را طی کنیم می‌توانیم، موفق عمل کنیم.

این نماینده مطرح کرد: نظارت باید توسط دستگاهی که پروانه می‌دهد، انجام شود. وقتی مجموعه‌ای برای استخراج معادن مجوز صادر می‎کند برای طی شدن تمام زنجیره باید نظارت داشته باشد. آن دستگاه متولی باید بگوید که وقتی من به شما پروانه می‌دهم که زنجیره روند استخراج تا تولید کامل بشود. حال معدن باشد یا چاه نفت یا بخش پتروشیمی. اگر آن پروانه زنجیره‌اش کامل باشد ضرر نخواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha