۰ نفر

تفاوت بین دزدگیر با خط ثابت و سیم کارتی

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 808750
تفاوت بین دزدگیر با خط ثابت و سیم کارتی

​ سیستم تلفن کننده دزدگیر اماکن در ۲ نوع سیم کارتی و خط ثابت تولید شده که هر کدام از آن ها دارای خصویات منحصر به فردی هستند و همانطور که از نامش پیداست یک سیستم امنیتی بسیار قوی برای اماکن صنعتی و مسکونی بوده؛ که تمامی ورودی های نامتعارف و غیر مجاز را با به صدا در آوردن آژیر هشدار و ارسال sms سپس تماس با شماره های ذخیره شده، افراد را با خبر می سازد. ​

منظور از سیستم تلفن کننده با خط ثابت و سیم کارتی چیست

وظیفه اصلی سیستم تلفن کننده با خط ثابت و سیم کارتی این بوده که در هنگام سرقت و تشخیص خطر با شماره هایی که از قبل توسط نصاب بر روی حافظه دستگاه تعریف شده تماس بگیرد همچنین sms ضبط شده با متن مشخص شده را برای افراد پخش کند. اما در کل می توان اشاره کرد سیستم تلفن کننده دزدگیر به طور کلی به دو دسته متفاوت سیم کارتی و خط ثابت تقسیم شده اند. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت بین دزدگیر با خط ثابت و سیم کارتی آشنا کنیم.

تفاوت اصلی بین دزدگیر با خط ثابت و سیم کارتی

 سیستم تلفن کننده خط ثابت دزدگیر به شماره ثابت محل متصل می گردد و در زمان تحریک دزدگیر از سوی سارق با شماره هایی که در حافظه دستگاه توسط نصاب ذخیره شده تماس می گیرد، اما sms ارسال نمی کند. ولیکن امکان فعال و غیر فعال شدن دزدگیر از سمت خط ثابت وجود دارد. این مدل دزدگیر  دارای قیمت مناسب تری بوده که برای اماکن بسیار کوچک مناسب می باشد.

این مدل دزدگیر دارای یک ماژول کارتی بوده که بر روی برد سیستم حفاظتی قرار می گیرد، و افراد می توانند توسط ماژول فرمان خود را با ارسال کد از طریق اپلیکیشن تلفن همراه ارسال کند، تا دزدگیر بتواند دستورات به درستی اجرا کند.

اما تلفن کننده خط سیم کارتی دزدگیر علاوه بر تماس با شماره های ذخیره شده می تواند پیامک ارسال کند و با پخش پیام صوتی همراه با متن مشخص همچنین ارسال گزارشاتی قبیل غیرفعال و فعال شدن دزدگیر توسط افراد سودجو در هنگام سرقت، تحریک زون ها در نقاط مختلف، قطع جریان برق شهری و ... را پشتیبانی کند.

دزدگیر فایروال سیم کارتی و خط ثابت از چه امکاناتی برخودار می باشد

تفاوت بین دزدگیر با خط ثابت و سیم کارتی

امکانات دزدگیر سیم کارتی f۹ و f۱۰ فایروال

  1. دارای هفت رله خروجی جهت کنترل وسایل برقی با تنظیم حالت دائم و لحظه ای.
  2. پشتیبانی همزمان فرکانس ۴۳۳ و ۳۱۵ مگاهرتز.
  3. شنود صدای محیط و دارای خروجی جهت نصب میکروفون خارجی.
  4. قابلیت تنظیم هر زون ۵ حالت متفاوت به صورت مستقل.
  5. دارای ۸ زون باسیم و بی سیم با قابلیت پاتریشن بندی و کنترل ۴ بخش به صورت مستقل.
  6. دارای صفحه نمایش گر با منوی فارسی بسیار راحت.
  7. امکان کنترل دستگاه از طرف ریموت، نرم افزار، صفحه کلید دستگاه و تماس با خط ثابت و سیم کارت دستگاه.
  8. امکان کد کردن ۶۴ عدد سنسور بی سیم مستقل با نشان دادن فرکانس و id سنسور.
  9. اعلام هشدار در هنگام قطع خط ثابت، فیوز aux، ضعیف شدن باتری حسگر حرکتی h۹ و سنسور ضربه پلاس.
  10. دارای ۲ عدد ریموت با ۵ دکمه برد بالا.پ
  11.  و ...

امکانات دزدگیر خط ثابت f۷ فایروال

  1. دارای ۲ عدد ریموت ۵ دکمه و برد بالا.  
  2. فرمان درب باز کن مستقل.
  3. دارای حالت دنگ دانگ قابل کنترل.
  4. زون های ۲۴ ساعته.
  5. اعلام هشدار قطع برق بعد از ۲۷۰ دقیقه.
  6. بلندگوی پر قدرت و مدار آژیر.
  7. دارای ۴ زون باسیم و ۳ زون بی سیم با قابلیت های پارتیشن بندی.
  8. و ...

مقایسه امنیت دزدگیر سیم کارتی و خط ثابت

هر دو دزدگیر از امنیت بسیار بالایی برخودار می باشند. اما سارق نمی تواند دزدگیر با قابلیت سیم کارتی را از طریق قطع کابل خط از کار بی اندازد، زیرا با استفاده از سیم کارت و بدون نیاز به کابل کشی خط شهری به فعالیت خود ادامه می دهد.

اما دزدگیر خط ثابت را سارق می تواند با قطع کابل خط شهری، غیر فعال کند و این موضوع باعث شده تا دزدگیر نتواند با شماره های ذخیره شده تماس بگیرد؛ اما این اتفاق به ندرت پیش میاید به دلیل اینکه سارق نمی تواند تشخیص دهد که کابل خط ثابت کدام بوده.

دزدگیر سیم کارتی یا  خط ثابت خریداری کنیم

همانطور که در پاراگراف بالا توضیح دادیم هر دو سیستم حفاظتی از امنیت بسیار بالایی برخودار می باشند. اما برای انتخاب و خریداری دزدگیر منزل بهتر است به موقعیت مکانی زندگی و محل کار همچنین به نیاز تان توجه کنید. برای مثال:

محل زندگی شما در موقعیت مکانی قرار دارد که دکل آنتن دهی برای ارسال پیامک و تماس وجود ندارد؛ پس در نتیجه بهتر است سیستم دزدگیر با خط شهری انتخاب و خریداری کنید، تا در زمان بروز سرقت سارق با شماره شما تماس و از خطر به وجود آمده آگاه شوید.

و بر عکس اگر در موقعیت مکانی شما امکان وصل خط ثابت وجود ندارد، اما آنتن دهی تلفن همراه  بسیار عالی بوده، بهتر است دزدگیر با سیم کارتی را انتخاب و خریداری کنید تا قبل از ورود سارق به خانه با ارسال پیغام و تماس آگاه شوید.

عواملی که باید قبل از خرید دزدگیر توجه کنید

  1. توجه به بودجه خود:

در کل می توان اشاره کرد دزدگیر منزل با انواع برند و قیمت های متفاوت در بازار عرض شده است؛ پس باید قبل از انتخاب دزدگیر خط ثابت  یا سیم کارتی به بودجه خود توجه کنید.

  1. در نظر گرفتن متراژ محل کار یا خانه:

اگر خانه یا محل کسب و کار شما از متراژ بسیار بالایی برخودار باشد، بهتر است سیستم امنیتی را انتخاب کنید که از ویژگی بسیار پیشرفته تری برخودار باشد.

  1. توجه به مکان زندگی:

اگر از خانه یا محل کارتان دور هستید بهتر است سیستم امنیتی را انتخاب کنید که قابلیت کنترل از راه دور را به همراه خود داشته باشد، تا در زمان نبودنتان بتوانید با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه میزان سطح امنیت خود را افزایش دهید.

قیمت نصب دزدگیر معمولی و سیم کارتی

قیمت نصب دزدگیر اماکن سیم کارتی و خط ثابت بستگی به میزان متراژ مکان مورد نظر، تعداد سنسورها، کابل و سیم کشی ها دارد. پس نمی توان به صورت قطعی [Fs۱] بگوییم که یک قیمت مشخص دارد.

نکته قابل توجه در مورد دزدگیر سیم کارتی

تفاوت بین دزدگیر با خط ثابت و سیم کارتی

لازم به ذکر بوده دزدگیر سیم کارتی هم مانند یک تلفن همراه به فعالیت خود ادامه می دهد، یعنی باید به صورت دوره ای اعتبار شارژ سیم کارت خود را چک کنید تا در صورت به پایان رسیدن اعتبار آن را شارژ کنید به دلیل اینکه اگر اعتبار سیم کارت تمام شده باشد، دزدگیر نمی تواند به شماره های ذخیره در حافظه دستگاه تماس و پیامک ارسال کند و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود.

 سخن آخر:

در کل می توان اشاره کرد خریداری دزدگیر اماکن خط ثابت و سیم کارتی یکی از مهم ترین نیاز در زندگی هر فردی بوده که با خریداری سیستم امنیتی، می توانید به راحتی از اموال خود که طی چنیدن سال زحمت به دست آورده اید محافظت کنید.

اما حتما باید محیط زندگی یا کارتان را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت دسترس نبودن خط ثابت، تلفن کننده منزل سیم کارتی را خریداری کنید؛ تا امنیت محیط پیرامون خود را بالا ببرید و بر عکس.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.


 [Fs۱]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha