۹ نفر

دراپینو؛ بیتکوین رایگان برای همه ایرانی ها!

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 808421
دراپینو؛ بیتکوین رایگان برای همه ایرانی ها!

دراپینو، یک کسب‌وکار ایرانی است که با هدف ایجاد یک تغییر کوچک اما اثربخش در زندگی میلیون‌ها ایرانی، بیت‌کوین رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد. این تغییر کوچک در یک جمله خلاصه شده است: «بیت‌کوین رایگان برای همه!»

دراپینو، یک کسب‌وکار ایرانی است که با هدف ایجاد یک تغییر کوچک اما اثربخش در زندگی میلیون‌ها ایرانی، بیتکوین رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد. این تغییر کوچک در یک جمله خلاصه شده است: «بیت‌کوین رایگان برای همه!»

در این گفتگو، با آقای شاهین جباری، مدیر توسعه کسب و کار دراپینو، درباره این کسب‌وکار و نحوه کار آن بیشتر آشنا می‌شویم.

آقای جباری بفرمایید "دراپینو" چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

"دراپینو"، اولین پلتفرم ایرانی است که به کاربران خود، پاداش خرید رمزارزی می‌دهد. این پاداش، درصدی از مبلغ هر تراکنش است که پس از خرید، به کیف‌پول کاربر در دراپینو واریز می‌شود. به این ترتیب، کاربران دراپینو می‌توانند با خرید از فروشگاه‌های مختلف (مانند سوپرمارکت، سینما، کارواش، تعمیرگاه و…) درصد مشخصی از مبلغ خرید خود را به صورت بیت کوین یا سایر رمزارزها دریافت کنند.

 ارزش‌های ایجاد شده توسط این کسب‌وکار قرار است چگونه به مخاطبین شما در آینده کمک کند؟

دراپینو، یک پلتفرم ایرانی است که با هدف آشنایی مردم ایران با ارزهای دیجیتال و فراهم کردن امکان دسترسی به آن‌ها برای همه، فعالیت می‌کند. ما بر این باوریم که آینده مالی دنیا به سمت ارزهای دیجیتال پیش می‌رود و هر ایرانی باید از این تغییرات احتمالی بی‌نصیب نماند.

در حال حاضر، دراپینو با ارائه پاداش خرید رمزارزی، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با خریدهای روزمره خود از فروشگاه‌های سراسر کشور، بیت کوین یا سایر رمزارزها را به صورت رایگان دریافت کنند؛ به نوعی ما در ابتدا بر روی ایردراپرایگان ارزهای دیجیتال متمرکز شده ایم. این موضوع می‌تواند کاربران ایرانی را با ارزهای دیجیتال آشنا کند و آن‌ها را برای ورود به این بازار آماده نماید.

در آینده نیز، دراپینو محصولات و خدمات جدیدی را برای آشنایی بیشتر مردم ایران با ارزهای دیجیتال توسعه خواهد داد.

مدل درآمدزایی کسب و کار دراپینو چگونه است؟

پلتفرم‌های پاداش خرید (کشبک)، با استفاده از سه بخش اصلی (کاربران، فروشگاه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پرداخت)، به درآمدزایی می‌پردازند.

در این مدل درآمدزایی، پلتفرم‌های پاداش خرید با فروشگاه‌ها قرارداد همکاری می‌بندند و از آن‌ها سهم از فروش دریافت می‌کنند. به این صورت که کاربرانی که از طریق پلتفرم‌های پاداش خرید از فروشگاه‌های فعال در آن‌ها خرید انجام می‌دهند، درصدی از مبلغ خرید به عنوان همکاری در فروش به پلتفرم‌ها واریز می‌شود. این مبلغ، به صورت کلی به دو بخش تقسیم می‌شود: پاداش برای کاربران و سهم از فروش برای پلتفرم‌.

در مدل درآمدزایی "دراپینو"، حدود ۸۰ درصد از مبلغ همکاری در فروش به عنوان پاداش به کاربران تعلق می‌گیرد و حدود ۲۰ درصد باقیمانده به عنوان سهم از فروش به پلتفرم‌ دراپینو می‌رسد.

چه راه‌هایی را برای جذب فروشگاه ها در نظر دارید؟ و چه تاثیری برای کسب و کارهایی که در دراپینو حضور دارند متوقع هستید؟

در حال حاضر، بیش از ۱۵،۰۰۰ فروشگاه فیزیکی و آنلاین در "دراپینو" فعال هستند. این فروشگاه‌ها در بیش از ۳۰ دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرند و در سراسر کشور فعالیت دارند. همچنین، بزرگترین برندهای معتبر سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای نیز در "دراپینو" فعال هستند.

"دراپینو" با بهترین باشگاه‌های مشتریان ایران همکاری دارد و به همین دلیل در بخش فروشگاه‌های حضوری بسیار قوی است. با این حال، بخش مهمی از تمرکز "دراپینو" جذب فروشگاه‌های آنلاین است. در همین راستا با پلتفرم‌های آنلاین مهمی نیز همکاری داریم و با بازیگران بزرگ اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین داخل ایران نیز در حال مذاکره هستیم.

با توجه به ماهیت کسب‌وکاری دراپینو آیا برنامه‌ای برای همکاری با صرافی‌های رمزارز دارید؟

 بله قطعا، "دراپینو" قصد دارد با صرافی‌های ارز دیجیتال همکاری کند تا کاربران این صرافی‌ها نیز بتوانند از پاداش خرید رمزارزی بهره‌مند شوند. این همکاری به صورت وایت لیبل خواهد بود، به این معنی که ما زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پلتفرم پاداش خرید را در اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهیم و صرافی‌ها نیز آن را در پلتفرم خود پیاده‌سازی می‌کنند.

همچنین ما برای همکاری با صرافی‌ها، معیارهای خاصی هم در نظر گرفتیم. اولین معیار، سابقه فعالیت صرافی در بازارهای مالی است. صرافی‌های مورد نظر باید حداقل ۳ سال سابقه فعالیت داشته باشند. معیار دیگر، تعداد کاربران صرافی است که میبایست تعداد کاربران مناسبی داشته باشند تا همکاری با آنها برای "دراپینو" موثر باشد.

در مدل کسب و کار "دراپینو"، چگونه مشتریان خود را تشویق به فعالیت در پلتفرم می‌کنید از چه راه‌ها و استراتژی‌هایی برای جذب کاربران و مشتریان جدید استفاده خواهید کرد؟

یکی از استراتژی‌های بازاریابی "دراپینو" برای جذب کاربران بیشتر، حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها است. در این برنامه، تیم بازاریابی حضوری "دراپینو" به صورت دوره‌ای در فروشگاه‌های منتخب حضور پیدا می‌کند و به کاربران و مشتریان نحوه استفاده از پلتفرم را آموزش می‌دهد. این کار به آشنایی بیشتر کاربران با "دراپینو" کمک می‌کند و احتمال استفاده از آن را افزایش می‌دهد.

همچنین از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین نیز برای جذب کاربران تلاش می‌کنیم. در این بخش، کمپین‌های مختلفی با جوایز ارزشمند برای کاربران نیز در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این موارد، "دراپینو" برنامه‌های مختلفی برای جذب کاربران جدید نیز دارد. یکی از این برنامه‌ها، سیستم کد معرف است. در این سیستم، کاربران می‌توانند با دعوت دوستان و آشنایان خود به "دراپینو"، پاداش‌های بسیار ارزشمندی دریافت کنند.

 چگونه می‌توان در دراپینو ثبت نام کرد؟ لطفا توضیح دهید که در فرآیند ثبت نام در دراپینو چه اطلاعاتی از کاربران درخواست می‌شود و چگونه می‌توان از حفظ حریم خصوصی افراد اطمینان حاصل کرد؟

ثبت نام در "دراپینو" بسیار ساده است. کافی است به سایت ما بروید و شماره تلفن همراه و شماره کارتی که با آن خرید می‌کنید را وارد کنید. محدودیتی در ارائه چند کارت نیز وجود ندارد.

پس از ثبت نام، با هر خریدی که از فروشگاه‌های فعال در "دراپینو" انجام می‌دهید، درصدی از مبلغ پرداختی خود را به صورت رمزارز دریافت می‌کنید. خدمات "دراپینو" کاملا رایگان است و  کاربرها به صورت رایگان از خدمات ما استفاده می‌کنند و پاداش خود را به صورت رمزارز دریافت می‌نمایند.

همچنین برای محاسبه پاداش کاربران، ما از یک مکانیزم هوشمند استفاده می‌کنیم. برای انجام این کار، نیاز است که شماره کارتی که کاربر با آن خرید می‌کند، در زمان ثبت‌نام به اسم کاربر ذخیره شده باشد تا عملیات محاسبه پاداش به صورت صحیح انجام شود و همچنین مشاهده تراکنش کاربران از فروشگاه‌های فعال توسط سرویس‌های پرداخت نیز امکان‌پذیر باشد.

"دراپینو" یک فرصت عالی برای کاربران ایرانی است تا از خریدهای روزانه خود رمزارز رایگان دریافت کنند. کافی است به سایت ما بروید، ثبت نام کنید و از این تجربه جذاب لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پژمان IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    11 8
    این خبر عالی بود.
  • امید IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 0
    اگه من ایرانیم و اینم ایرانیه پس قرار نیست چیزی به کسی داده بشه. میدن البته مثلا برای هر تراکنش چند صد هزار تومنی دو ساتوشی میده که صد هزار سال دیگه شاید به یه مبلغ چشمگیری برسه
    • هادی محمدی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      1 0
      دراپینو بین 1 تا 10 درصد در ازای هر خرید پاداش بیت کوینی میده، یعنی اگه میانگین 5 درصد در نظر بگیریم پاداش رو اگه هر ماه 5 میلیون خرید کنیم میتونیم 250 هزار تومن بیت کوین پس اندازه کنیم که به نظر من خوبه