۰ نفر

با تصویب نمایندگان مجلس؛

تعرفه آب خانگی مشخص شد

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 807801
تعرفه آب خانگی مشخص شد

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای ضمن الزام وزارت نیرو به اصلاح تعرفه مشترکان خانوارهای کشور، مقرر کردند که تعرفه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند «الف» ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

در ماده ۳۹ آمده است:

«الف- وزارت نیرو موظف است تعرفه مشترکان خانوارهای کشور را به گونه ای اصلاح نماید که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان تا سقف الگوی مصرف خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به صورت یارانه ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه ای و براساس الگوی افزایش پلکانی (ای بی تی) تعیین شود. الگوی مصرف آب خانوارهای مذکور براساس بعد خانوار (سرانه) محاسبه می‌شود.

۱- حق انشعاب و آب بهای مصارف تجاری و اداری حسب مورد مطابق آئین‌نامه اجرائی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، محاسبه می‌گردد.

۲- معافیت یا تخفیف در تعرفه برای کاربری هایی که براساس قوانین، مشمول معافیت یا تخفیف هستند صرفا در سقف الگوی مصرف یا ظرفیت قراردادی و یا پروانه بهره برداری و کاربری تعیین می شود و محاسبه تعرفه مازاد بر مصرف مذکور براساس قوانین موضوعه جاری صورت می‌پذیرد.

۳- شرکتهای ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب موظفند نسبت به تأمین و نصب ابزار اندازه گیری دارای استاندارد معتبر برای مشترکین جدید شهری و روستایی اقدام کنند. به شرکتهای مزبور اجازه داده می شود نسبت به تعویض این ابزار برای مشترکین موجود (با اولویت پرمصرف) اقدام کنند، پرداخت هزینه نصب و تأمین ابزارهای هوشمند برای مشترکین شهری بالاتر از الگوی مصرف بر عهده مشترکین یا بهره برداران بوده و به صورت اقساطی مجاز است. منابع مالی هزینه های نصب و تأمین ابزارهای اندازه گیری هوشمند برای مشترکین شهری و روستایی در حد الگوی مصرف و پایین‌تر در بودجه سنواتی لحاظ می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha