۰ نفر

ضربه یک گزارش آمریکا بر بازار طلا / قیمت طلا افزایش یافت

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 806436
ضربه یک گزارش آمریکا بر بازار طلا / قیمت طلا افزایش یافت

رشد شغلی ایالات متحده در ماه اکتبر ناامید کننده بود و قیمت طلا را ۰.۳۵ درصد افزایش داد و به ۱۹۹۲.۶۵ دلار در هر اونس رساند و احتمال ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، در پی انتشار گزارش بازار کار آمریکا، قیمت طلا امروز افزایش یافت. این گزارش نشان داد که رشد اشتغال در ایالات متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار بوده است و میانگین درآمد ساعتی که نشانه ای از مخارج مصرف کننده و تورم در این کشور است، ۰.۲ درصد کمتر از انتظار اقتصاددانان رشد کرده است. این امر احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را افزایش داده است. در نتیجه قیمت طلا ۰.۳۵ درصد افزایش یافت و به ۱۹۹۲ دلار و ۶۵ سنت در هر اونس رسید.
افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و کاهش تمایل به خرید آن می شود. بنابراین توقف افزایش نرخ بهره برای طلا و سایر فلزات گرانبها مفید است. از سوی دیگر، ادامه تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز تقاضا برای طلا را به عنوان پناهگاه امن در کوتاه مدت تقویت کرده است.
سرمایه گذاران امیدوارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در روز چهارشنبه بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه دارد، اگرچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را برای مهار فشار تورمی زنده نگه داشته است.
علاوه بر طلا، سایر فلزات گرانبها نیز با افزایش ارزش مواجه شدند. نقره با ۱.۹۲ درصد افزایش به ۲۳.۲۹ دلار رسید و پلاتین با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۹۳۴.۷۵ دلار معامله شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha