۲ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

سینک‎های گرانیتی رو اینجوری برق بندازید! + لیست قیمت انواع سینک ظرفشویی

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 806089
سینک‎های گرانیتی رو اینجوری برق بندازید! + لیست قیمت انواع سینک ظرفشویی

در مطلب به بررسی قیمت انواع سینک ظرفشویی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ یک سینک گرانیتی شیک و مدرن، دقیقا همان چیزی است که اصالت و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بخشیده و حضور در این محیط را برایتان لذت‌بخش می‌کند؛ اما برای اینکه این زیبایی را همیشه داشته باشید و بعد از مدتی با دیدن سینک کدر و پر از لکه‌ی خود، ابروهایتان در هم گره نخورد، باید شستن سینک گرانیتی و نظافت این محصول خاص را جدی بگیرید.

نظافت مرتب سینک باعث می‌شود که لکه‌های به وجود آمده را قبل از اینکه برای همیشه روی سینک‌تان جا خوش کنند، تمیز کرده و باعث طولانی‌تر شدن عمر سینک گرانیتی خود شوید. مهم‌ترین موضوعی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از هربار استفاده و شستن سینک گرانیتی، با یک حوله یا دستمال نرم آن را خشک کرده و با این‌کار از ایجاد لکه‌های آب بر روی سینک جلوگیری کنید.

جرم گیر های شیمیایی قاتل سینک های گرانیتی!

نکته مهم دیگری که لازم است به آن دقت کنید، استفاده نکردن از شوینده‌های قوی برای شستن سینک گرانیتی است. طبق بررسی های مجله هوگونیک؛ ممکن است شما نیز جزو کسانی باشید که فکر می‌کنند بهترین کار برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید استفاده از وایتکس و جرم‌گیرهای شیمیایی است یا حتی برایتان سوال شده باشد که آیا وایتکس سینک گرانیتی را خراب می کند؟ در جواب باید گفت که مطمئن باشید این مواد نه‌تنها ظاهر سینک شما را کدر خواهند کرد، بلکه طول عمر سینک را نیز کم کرده و آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کنند. در ادامه شما را با بهترین و ایمن‌ترین روش‌های تمیز کردن انواع سینک گرانیتی آشنا خواهیم کرد.

راهنمای تمیز کردن سینک گرانیتی

تمیز کردن سینک گرانیتی، به راحتی و بدون نیاز به شوینده‌های خاص، امکان‌پذیر است.

دنیای رنگارنگ سینک های گرانیتی و تاثیر رنگ ها در نظافت آن ها

یکی از خاص‌ترین و زیباترین ویژگی های سینک گرانیتی نسبت به دیگر سینک ها رنگ بندی متنوع آن‌هاست، همین موضوع باعث می‌شود تا در بحث تمیز کردن سینک گرانیتی و نظافت آن عامل مهمی به نام رنگ آن را نیز در نظر بگیریم.

بنابراین، باتوجه‌به اهمیت این موضوع، نکات مهم نظافت سینک های گرانیتی رنگی را جداگانه در قالب پاسخ به سوالاتی متداول درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم و سپس به سراغ آموزش گام‌به‌گام تمیز کردن سینک گرانیتی می‌رویم:

چگونه سینک گرانیتی مشکی را تمیز کنیم؟

در شستشو سینک گرانیتی مشکی همانند ماشین سیاهی که بعد از کارواش یا خشک شدن بعد از شستشو لکه هایی روی آن باقی می‌ماند نیاز است که با پارچه (ترجیحاً حوله‌های میکروفایبر) قطرات یا املاح آب و لکه ها را بعد از تمیزکردن سینک ظرفشویی گرانیتی مشکی از روی آن پاک کنید تا مثل روز اول مانند نگینی در آشپزخانه شما بدرخشد.

روش تمیز کردن سینک گرانیتی سفید

رنگ سفید به واضح نشان‌دادن لکه های رنگی معروف است، آشپزخانه مخصوصاً سینک ظرفشویی، از مکان‌هایی است که با انواع مواد غذایی رنگارنگ سر و کار دارد.

یکی از مهم‌ترین نکات در بحث روش شستن سینک گرانیتی سفید پاکسازی بلافاصله آثاری است که از مواد غذایی مانند رب، زردچوبه، چایی، قهوه، میوه‌هایی مانند انار و... به‌جای می‌ماند، این پاکسازی به‌موقع بعد از اتمام کار مانند واکسن از ایجاد لکه های دائمی و کثیفی‌ها جلوگیری می‌کند.

آیا سینک گرانیتی رنگ می گیرد؟

از میان رنگ های سینک گرانیتی، رنگ سفید بیشتر در معرض رنگ گرفتن قرار دارد که این مشکل هم با پاکسازی به‌موقع که در نکات بالا گفته شد و یا آموزش پاکسازی گام‌به‌گام که توضیح خواهیم داد تا حد بسیار زیادی برطرف‌شدنی است، از طرفی این از مزیت های سینک های گرانیتی رنگی است که در اثر ایجاد لکه های رنگی یا زرد شدن قسمتی از سینک گرانیتی در اثر بی توجهی زیاد و عدم پاکسازی، این عیب را بروز نمی‌دهند.

روش‌های تمیز کردن سینک گرانیتی مشکی

رنگ سینک گرانیتی عاملی مهم در نحوه نظافت و نگهداری از آن است.

از بین بردن خط و خش سینک گرانیتی

ساختار سینک گرانیتی به‌گونه‌ای است که در سطح آن پوششی محکم و شفافی وجود دارد که همانند گلس موبایل است! ولی با این تفاوت که دائمی، با کیفیت و مقاوم در برابر لکه بوده و از سینک محافظت می‌کند، درصورتی‌که اجسام تیزی با ضربه‌ای قوی مثلاً گوشه‌های تیز قابلمه یا چاقو با آن تماس داشته باشد با افزایش این بی‌دقتی‌ها به‌مرورزمان خط و خش هایی بر روی سینک گرانیتی ممکن است بیفتد که بهترین راه از بین ‌بردن از خط و خش روی سینک های گرانیتی جلوگیری از ایجاد آن ها با استفاده از نکات گفته شده است.

همانطور که اشاره کردیم، آشنا نبودن با روش‌های تمیز کردن انواع سینک گرانیتی و استفاده از مواد شوینده‌ نامناسب، می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب به سینک ظرفشویی شما شود. در این قسمت مراحل تمیز کردن سینک گرانیتی را آموزش داده و نکات مهمی که باید به آن‌ها دقت کنید را یادآوری می‌کنیم:

    قدم اول

قبل از این‌که شروع به تمیزکاری کنید، سینک ظرفشویی را کاملا خالی کرده و باقی‌مانده‌های مواد غذایی را از داخل سینک جمع کنید.

    قدم دوم

مرحله دوم تمیز کردن سینک گرانیتی، از بین بردن تمامی لکه‌های موجود روی سینک ظرفشویی است. برای این‌کار، یک پیمانه سرکه سفید را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کرده و روی قسمت‌های مختلف سینک اسپری نمایید. بعد از اسپری کردن مخلوط آب و سرکه، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس سینک خود را به دقت آب‌کشی کنید. سرکه و آب گرم لکه‌های ناشی از رسوب مواد معدنی موجود در آب را به راحتی از بین برده و هیچ آسیبی نیز به بافت سینک شما وارد نمی‌کنند. ترکیب سرکه و آب گرم، مخلوطی جادویی برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید بوده و باعث درخشش آن می‌شود. علاوه بر سرکه، می‌توانید از جوش‌شیرین نیز برای پاک کردن لکه‌های مختلف روی سینک گرانیتی خود نیز استفاده کنید. جوش شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید است و به‌راحتی شما را از شر لکه‌های سرسخت نجات می‌دهد.

    قدم سوم

بعد از انجام لکه‌بری، نوبت به مرحله‌ی شستشو و تمیزکردن سینک گرانیتی از آلودگی‌های مختلف می‌رسد. در این مرحله، مقداری مایع ظرفشویی ملایم را بر روی یک تکه اسفنج یا اسکاچ نرم ریخته و تمام سینک را با آن بشویید. دقت کنید که این‌کار را به آرامی و با حرکات دایره‌ای انجام دهید تا سینک شما کاملا تمیز شود. بعد از اینکه تمامی قسمت‌های سینک را به دقت تمیز کردید، سینک را آب گرفته و همه جای آن را بشویید. اشتباه بسیار رایجی که برخی از افراد در این مرحله انجام می‌دهند، استفاده از سیم ظرفشویی و یا اسکاچ‌های زبر برای سابیدن سینک گرانیتی است. به خاطر داشته باشید که استفاده از این محصولات فقط و فقط باعث ساییدگی سینک شما شده و به آن آسیب می‌زند.

    قدم چهارم

بعد از شستن سینک، با استفاده از یک دستمال یا حوله نرم، آب آن را گرفته و سینک را کاملا خشک نمایید. حوله‌های میکروفایبر بهترین گزینه برای خشک کردن سینک گرانیتی هستند و هیچ آسیبی به این سینک‌ها وارد نمی‌کنند.

    قدم پنجم

وقتی تمامی مراحل شستشو و خشک کردن سینک خود را انجام دادید، نوبت جلا دادن است تا سینک شما مانند روز اول خود درخشیده و عرض‌اندام کند! چند قطره روغن زیتون را بر روی یک دستمال نرم بریزید و آن را به تمام قسمت‌های سینک خود بکشید. بعد از یک دقیقه با یک دستمال تمیز و کاملا نرم، روغن اضافی روی سطح سینک را گرفته و از دیدن سینک تمیز و درخشان خود لذت ببرید!

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که تمیز کردن سینک گرانیتی به صورت مرتب، باعث می‌شود که لکه‌های روی سینک ثابت نشده و به‌راحتی تمیز شوند. همانطور که دیدید، تمیز کردن سینک گرانیتی مشکی و سفید و رنگ‌های دیگر سینک گرانیتی کار سختی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی و در پنج مرحله آن را انجام دهید.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت یخچال فریزر در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع سینک گرانیتی
برند مدل قیمت / تومان
هوم ال هاوس OT11 توکار ۲,۹5۰,۰۰۰
 لیگوریا اورست توکار ۵,۳۰۰,۰۰۰
 آونکس مرسین
۷,۶۵0,۰۰۰
تارو الوین توکار
۷,۵۶۰,۰۰۰
 تارو الوین صدفی پلاس توکار
۷,۵۶۰,۰۰۰
 مینل قهرمان کد 2024 توکار
۷,۲۰۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha