۰ نفر

پیام فوری مخبر به نخست وزیران کشورهای اسلامی

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵
کد خبر: 804005
پیام فوری مخبر به نخست وزیران کشورهای اسلامی

معاون اول رئیس‌جمهور پیامی به نخست‎‌وزیران و همتایان خود در کشورهای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، در پیامی به نخست‌وزیران و همتایان خود در کشورهای اسلامی، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و بر ضرورت همگرایی جهان اسلام برای امدادرسانی به مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همانگونه که می‌دانید، این روزها جهان شاهد جنایات جنگی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردان، زنان و کودکان بی‌گناه غزه است، مردمی که به دور از همه امکانات غذایی، بهداشتی، درمانی و نیازهای اولیه بشری در محاصره همه‌جانبه قرار دارند.

این خوی ددمنشانه ضدانسانی، اشغالگرایانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و مبتنی بر نسل‌کشی ملتی اصیل و متمدن در سرزمین خاستگاه پیامبران، ده‌ها سال است که به صورت پیوسته و فزاینده و با حمایت علنی و عملی برخی کشورهای خاص که منافع خود را در اشغالگری و کشتار و آواره نمودن میلیون‌ها انسان بی‌گناه در یکی از مقدس‌ترین مناطق جهان می‌بینند، تداوم دارد.

اساس و ریشه همه این جنایات در اجرا نشدن عدالت و نادیده گرفتن حقوق اولیه و انسانی ساکنین اصلی فلسطین نهفته است.

رژیم اشغالگر قدس در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، با قتل کودکان، زنان، بیماران و حتی خبرنگاران و تخریب همه امکانات شهری نظیر؛ شبکه‌های آبرسانی، بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و قطع خطوط برق و ارتباطی قصد ایجاد یک سرزمین سوخته و اشغال غزه و اخراج ظالمانه ساکنین مظلوم آن را دارد.

شرافت انسانی و وجدان بشری حکم می‌کند که در اسرع وقت همه کشورهای دنیا برای توقف سریع جنایت جنگی علیه مردم مظلوم غزه تلاش حداکثری نمایند و با ارسال کمک‌های بهداشتی، درمانی و غذایی، اتصال شبکه‌های آب و برق، امدادرسانی به مجروحین و آسیب‌دیدگان، اسکان آوارگان و رسیدگی به شرایط وخیم پیش آمده، موجب التیام اندکی از آلام آنان گردند.

انتظار می‌رود جناب عالی از همه ظرفیت‌های خویش برای تحقق این مهم استفاده نموده و دستورات مقتضی را به منظور بسیج امکانات و ارسال کمک‌های مربوطه صادر فرمایند.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جناب‌عالی، برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان به ویژه خاتمه کشتار مردم مظلوم غزه را مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha