۰ نفر

واکنش تند نیکی هیلی به حمله حماس به اسرائیل

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 802860
واکنش تند نیکی هیلی به حمله حماس به اسرائیل

نیکی هیلی سیاستمدار جنگ‌طلب و تندروی آمریکایی در واکنش به عملیات بی‌سابقه نیروهای مقاومت علیه رژیم اشغالگر، در اظهاراتی تند خواستار پایان دادن به مقاومت فلسطین شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد که از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» در خصوص حمله اخیر نیروهای مقاومت فلسطین گفت «این حمله فقط علیه اسرائیل نیست بلکه حمله علیه آمریکاست زیرا آن‌ها به همان اندازه از ما هم متنفر هستند».

وی در ادامه در اظهاراتی تند خواستار نسل‌کشی فلسطینیان شد و گفت: «به نخست‌وزیر نتانیاهو می‌گویم کارشان را تمام کن. کارشان را تمام کن. حماس این کار را کرد، می‌دانید ایران پشت آن بوده، کارشان را تمام کن. باید تاوان سنگینی برای آنچه انجام داده‌اند، بپردازند».

پیش‌تر هم گروهی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه، جو بایدن را به دلیل آنچه سیاست‌های اشتباه وی خواندند، مسئول اصلی این حملات دانستند. روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارش یکشنبه خود اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و سایر هم‌حزبی‌های او درباره تامین مالی حملات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران را نادرست خواند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ادعاهای جمهوری‌خواهان گفته پول آزاد شده ایران به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانی، با حملات فلسطینیان هیچ ارتباطی ندارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز ضمن اعلام این که اقدامات فلسطین، دفاع کاملاً مشروع در مقابل هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی است، هر گونه دخالت در عملیات طوفان الاقصی را رد کرد.

شاخه نظامی حماس شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داده شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند، نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha