۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ارز فیات را کلاهبرداری می‌داند

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 802232
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ارز فیات را کلاهبرداری می‌داند

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس معتقد است که ارز فیات، کلاهبرداری است و آنقدر عادی شده است که ما حتی متوجه کلاهبرداری آن نمی‌شویم.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ بسیاری از مردم دیدگاه مشابهی دارند، از جمله نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی که مکرراً نسبت به سرمایه‌گذاری در دلار آمریکا و سایر ارزهای فیات هشدار داده است که آنها را پول جعلی می‌نامد.

ایلان ماسک معتقد است ارز فیات یک نوع کلاهبرداری است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس معتقد است که ارز فیات یک نوع کلاهبرداری است.

 در یک پست در پلتفرم رسانه اجتماعی X یا توییتر سابق، کاربری به‌نام (Wall Street Silver) تصویری را با این سوال به اشتراک گذاشت: کدام کلاهبرداری آنقدر عادی شده است که ما دیگر حتی متوجه نمی‌شویم که کلاهبرداری است؟ ایلان ماسک پاسخ داد: ارز های فیات.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ارز فیات را کلاهبرداری می‌داند

ایلان ماسک مدت‌هاست که از ارز فیات انتقاد کرده است. در فوریه ۲۰۲۱، او توییت کرد: وقتی ارز فیات دارای سود واقعی منفی است، فقط یک احمق جای دیگری را جستجو نمی‌کند. او همچنین ارز فیات را با بیت‌کوین مقایسه کرد و اظهار داشت: بیت‌کوین تقریباً مانند پول فیات است. با این وجود، او افزود: نبرد واقعی بین فیات و کریپتو است. در کل، من از دومی حمایت می‌کنم.

رئیس تسلا تنها کسی نیست که معتقد است ارز فیات یک کلاهبرداری یا طرح پونزی است. جف راس، بنیانگذار Vailshire Capital در روز سه شنبه در یک توییت توضیح داد: سیستم ارز فیات به‌طور روشمند برای کم کردن قدرت خرید مردم ایجاد شده است.

ارز فیات به ارز صادر شده توسط دولت‌ها گفته می‌شود که توسط یک کالای فیزیکی مانند طلا یا نقره پشتیبانی نمی‌شود، بلکه توسط مرکز صادرکننده آن پشتیبانی می‌شود.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر فقیر، دلار آمریکا را کلاهبرداری خوانده و نابودی دلار را پیش‌بینی کرده است. نویسنده مشهور از پول فیات به عنوان (پول جعلی) یاد می‌کند، در حالی که طلا و نقره را "پول خدا" و بیت کوین را "پول مردم" می‌داند.

 او در ماه جولای نوشت: سقوط غول‌پیکر در راه است... هر چه سریع‌تر وارد طلا، نقره، بیت‌کوین واقعی شوید... پایان پول‌های فیات (جعلی) نزدیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha