۰ نفر

این سفر به شما فرصتی می‌دهد تا بازیگر اصلی در داستان طبیعت باشید

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹
کد خبر: 733477
این سفر به شما فرصتی می‌دهد تا بازیگر اصلی در داستان طبیعت باشید

آغاز یک سفر یعنی شروع یک داستان و روایت ناب و جذابی از یک ماجراجویی که پایان ندارد. روایتی که بازیگران اصلی آن شما و همراهانتان هستید. بدون شک تمامی افراد تمایل دارند داستان سفری را آغاز کنند که بتوانند بهترین بازی و تجربه خود را در آن نشان دهند. رود، کوه، جنگل، دریا، دشت و.... همگی عناصر طبیعت زیبا برای لذت بردن هرچه بیشتر شما هستند که به مسافران این امکان را می‌دهند تا تجارب و روایت‌هایی فراموش نشدنی برای خود ثبت و ضبط نمایند.

در این مقاله برخی از این نقاط را معرفی خواهیم کرد و مهمترین ویژگی‌های آن‌ها را بر خواهیم شمرد. پس اگر شما هم در جستجوی مکانی ناب و دنج برای سیر و سیاحت هستید با ما همراه باشید.

تفریحی ناب در طبیعت بکر با اجاره ویلا در شمال

سفر

اگر به دنبال تفریحی ناب در طبیعت بکر و بی‌نظیر هستید بهتر است به خطه سرسبز شمالی کشور سر بزنید. منطقه‌ای پر از جاذبه دلچسب که در آن گم می‌شوید. سفری که به شما این فرصت و امکان را می‌دهد تا بازیگر اصلی در داستان طبیعت باشید.

یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید برای این سفر در نظر بگیرید روستایی با ویژگی‌های منحصر به فرد به نام جواهرده است. این روستای زیبا با دیدنی‌های بی‌نظیرش در شهرستان رامسر واقع شده و در فصول مختلف سال، بهار و تابستان، پاییز و زمستان می‌توانید به آن سر بزنید.

 روستای جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته و هوای آن در تابستان بسیار خنک و مطبوع است. در هنگام سفر به این روستای زیبا می‌توانید از آبشاری به نام صفارود نیز بازدید به عمل آورده و یا به تماشای دریاچه قو بپردازید.

این روستا کوچه باغ‌هایی سرسبز با درختانی رنگارنگ و محیطی شاعرانه دارد. بهتر است پیش از سفر به این روستای زیبا و دیگر دیدنی‌های آن ویلا شمال را برای سکونت و استراحت در نظر بگیرید و به اجاره ویلایی دست بزنید که با ویژگی‌های مد نظر شما مطابقت داشته و در فاصله‌ای نزدیک به جاذبه واقع شده است.

تجربه‌ای فراموش نشدنی در سفر به دماوند

سفر

کوه دماوند را می‌توان یکی از ارزشمندترین آثار طبیعی در ایران به شمار آورد. این کوه در بخش مرکزی رشته کوه‌های البرز واقع شده و در جنوب دریای مازندران جای دارد. کوه دماوند برای ایرانیان نماد و نشانه شکوه است و نقشی برجسته در تاریخ و ادبیات دارد.

این قله مرتفع‌ترین قله آتشفشانی در کشور ایران و خاورمیانه محسوب شده و بسیاری از اهالی و ساکنین پایتخت، ورامین، قم و... می‌توانند در روزهای آفتابی آن را از دور مشاهده کنند. سفر و صعود به این قله یکی از درخواست‌ها و علاقه‌مندی‌های بسیاری از افراد است.

برای این کار باید به تهران و یا دماوند سفر کرده و یک تیم و یا گروه راه بلد را نیز برای صعود در نظر بگیرید. اگر تمایل دارید تجربه‌ای فراموش نشدنی در سفر به دماوند را پشت سر بگذارید و به بازدیدی بدون دغدغه از آن دست بزنید بهتر است پیش از سفر یک ویلا استخردار و یا حتی بدون استخر را برای سکونت و استراحت خود در نظر بگیرید.

در این صورت لذت سفر خود را دوچندان خواهید ساخت و خاطراتی خوش و ماندگار را در ذهنتان رقم خواهید زد.

دورهمی به یاد ماندنی در اطراف تهران

اگر به دنبال برپایی یک دورهمی به یاد ماندنی در اطراف تهران هستید بهتر است کردان را برای این کار در نظر بگیرید. روستایی خوش آب و هوا، زیبا و دوست داشتنی. در این روستا باغ‌های بسیار زیادی قرار گرفته و زمین‌های حاصلخیزی دارد.

پس با سفر به آن انواع مختلف درختان زردآلو، گیلاس، آلبالو، گردو، توت و.... را مشاهده خواهید کرد و طبیعتی را خواهید دید که بی‌نظیر بکر و تماشایی است. در روستای کردان دود، ترافیک، سر و صدا، ساختمان‌های سر به فلک کشیده و... به چشم نمی‌خورد و تنها زیبایی و سکوت آن است که شما را به وجد خواهد آورد.

به همین دلیل بسیاری از گردشگران و مسافران ایرانی به ویژه پایتخت نشینان در ایام مختلف سال به این منطقه سفر می‌کنند. پیش از شروع سفر نیز به اجاره ویلا کردان دست می‌زنند تا دورهمی خانوادگی و دوستانه آن‌ها به یاد ماندنی‌تر و لذت بخش‌تر باشد.

در این روستا آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری را مشاهده خواهید کرد که یکی از مهمترین آن‌ها یک برج و بنای آجری به نام برج مقبره کردان است که می‌توانید در فاصله ۸۰۰ متری از روستای کردان به آن دسترسی داشته باشید.

پلان این برج تاریخی، خورشیدی و دایره‌ای شکل است و بنا بر روی یک سکو با قطر ۸ متر قرار دارد. بسیاری از افراد به این برج، مقبره امامزاده حسین علیه السلام گفته و وی را یکی از نوادگان امام سجاد علیه السلام می‌دانند.

اگر به مشاهده آثار و ابنیه تاریخی علاقه دارید می‌توانید در کنار برپایی دورهمی خود در این روستا از پل قدیمی بانو صحرا کردان نیز بازدید به عمل آورید که قدمت آن به عصر صفویان باز می‌گردد.

در این روستا امکاناتی مناسب برای استراحت، تفریح و گردش در نظر گرفته شده که از جمله این امکانات می‌توان به دهکده تفریحی آن اشاره کرد. با حضور در این دهکده می‌توانید به ورزش‌های شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری و... دست بزنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha