خبر خوش همتی از مذاکرات سوئیس/ آزادسازی منابع ارزی کلید خورد
عبدالناصر همتی رئیسکل بانک مرکزی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران گفت: یادداشتهای لازم در این دور مذاکرات امضا شد و استفاده از منابع با تصمیم و دستورالعمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیسکل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که «مذاکرات سوئیس چطور پیش رفت؟»، اظهار داشت: کلاً مباحث در چارچوب تفاهم ۱۴ بندی پیچیدگیهای زیادی دارد و این بار هم گفتوگوها فشرده و سخت بود ولی نتیجه براساس اهداف تعیینشده هیئت ایرانی پیش رفت.
همتی در پاسخ به این سؤال که «درمورد منابع مسدودی بانک مرکزی چهتصمیمی اتخاذ شد؟»، گفت: یکی از موارد پیچیده همین موضوع است، خوشبختانه پیشرفت قابلتوجهی حاصل شد و براساس تفاهم یادداشتهای لازم در این دور مذاکرات امضا شد. انشاءالله طی روزهای آینده بهتدریج استفاده از منابع براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستورالعمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.
خبرنگار پرسید: درمورد صادرات نفت و پتروشیمی چهنتیجهای گرفته شد؟
رئیسکل بانک مرکزی پاسخ داد: بر اساس بند ۱۱ تفاهمنامه ایران و آمریکا معافیت (Waiver) باید صادر میشد که مقرر شد توسط اوفک عملیاتی شود، البته صادرات نفت ما هماکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینههای جانبی تحریم خواهد بود.




