مثقال طلا
کیان.
x
منطه
۰۱ / تير / ۱۴۰۵ ۱۴:۰۴

پزشکیان: با سربلندی از مذاکرات بیرون آمدیم | هر چیزی را که توقع داشتیم امضا کردیم

پزشکیان: با سربلندی از مذاکرات بیرون آمدیم | هر چیزی را که توقع داشتیم امضا کردیم

رئیس‌جمهور در آیین گرامیداشت روز ملی اتاق اصناف گفت: گرانی کالاها یک ‌واقعیت است و همه می‌دانیم، مهم این است که در شرایط جنگی اصناف نگذاشتند که در تامین کالاهای ضروری مردم اختلالی ایجاد شود.

کد خبر: ۲۱۴۵۹۳۸
پارس نماد

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود پزشکیان امروز دوشنبه اول تیر در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: اصناف در شکل‌گیری اندیشه جامعه ما بسیار اثرگذار بوده، هستند و خواهند بود. 

پزشکیان با اشاره به نقش مهم مردم در آرامش کنونی کشور افزود: دشمن تصور می‌کرد که اگر حمله کنند مردم به خیابان‌ها آمده و طی سه روز می‌توانند نظام را نابود کنند اما هیچ‌وقت صنوف و مردم اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.

با عزت و سربلندی از مذاکرات بیرون آمدیم

وی با بیان موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات خاطرنشان کرد: با عزت و سربلندی از مذاکرات بیرون آمده‌ایم، هرچیزی که نیاز بود را امضا کرده‌ایم. در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد. به هر چیزی تن نمی‌دهیم.

پزشکیان تصریح کرد: آنها بخاطر ایران از جنگ با لبنان کوتاه آمدند. این حرف کمی نیست که ایران آنها را وادار به این‌کار کرده است.

وی با اشاره به نقش مردم در مذاکرات گفت: این راهی است که برای عزت‌مان دنبال کردیم و بدون حضور مردم و همچنین رزمندگانی که در دریاها از کشور دفاع می‌کنند، میسر نمی‌شد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: آن چیزی که به عنوان دولت دنبالش هستیم، غیر از وضعیت معیشت، شغل مردم، جوانان و بازنشستگان نیست. از همان کسبه‌ای که طی این سال‌ها جز خدمت به مردم، کاری نکردند این‌ها را یاد گرفتیم. نمی‌شود مسلمان باشیم و این مسائل را ببینیم و کاری نکنیم. ما باید بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم.

برای حل چالش‌ها راه سختی در پیش داریم

رئیس هیئت دولت چهاردهم در ادامه توضیح داد: خوشبختانه با روندی که مذاکرات پیش می‌رود، بستر برای تجارت ما با کشورهای همسایه آماده و شرایط برای سرمایه‌گذاری در کشور مهیا شده است. در اصل راه ما برای تجارت با کشورهای همسایه باز شده است.

پزشکیان تصریح کرد: کشورهای منطقه دوست و برادر ما هستند و پس از این اتفاقات، اکنون به ما با چشم دیگری نگاه می‌کنند و ما هم آنها را طور دیگری می‌بینیم.

دولت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد

وی درباره نقش دولت برای تسهیل کار اصناف گفت: کاری که صنوف در این مدت انجام دادند مایه عزت بود. دولت در این مدت فقط بستر را برای اصناف و مردم فراهم کرد. هر چیزی که در دست ما باشد و بتوانیم آن را برداریم که کار راحت‌تر شود، قطعا انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار وفاق ملی که در انتخابات مطرح کرده بود، تاکید کرد: اگر مردم در صحنه باشند، راه را پیدا می‌کنیم. دولت که به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد. عزت ما در وحدت و انسجام است. هر صحبتی که بوی تفرقه از آن بیاید، آب در آسیاب دشمن ریختن است. پس اگر به اینجا رسیده‌ایم، فقط بخاطر وحدت و انسجامی بوده که میان مردم هست.

وی درباره مذاکرات با آمریکا توضیح داد: در شورای امنیت همه درباره مذاکرات متفق‌القول بودیم. این شوخی نیست. همه کسانی که دست در آتش بودند، موافق بودند. این تفاهمی که الان میان مسئولان هست تاکنون وجود نداشته است.

پزشکیان افزود: اگر اکنون دستاوردی داریم به برکت وجود مردم و رهبر عزیز است. دولت، به شما (مردم) باور دارد و ما شما را ساختارهای قدرتمند جمهوری اسلامی می‌دانیم و می‌شناسیم و بدون تعارف، بهتان باور داریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ایران در دنیا خبر اول شده است، اظهار کرد: ما (دولت) هم یکی از شما هستیم و این دستاورد (موفقیت در مذاکرات) را به رهبر و مردم‌مان نسبت می‌دهیم. از رهبر عزیزمان که اختیار را به گروه مذاکره‌کننده دادند متشکرم. امیدوارم در آینده بتوانیم درباره کارهایی که انجام دادیم تا به اینجا برسیم، صحبت کنیم.

رئیس دولت چهاردهم خطاب به نمایندگان اصناف و فعالان این حوزه گفت: روز ملی اصناف را به شما تبریک می‌گویم و ما آماده‌ایم که آنچه را که در دست ما هست را از سر راه برداریم تا کار شما را تسهیل کنیم.

ارسال نظرات
مفید
x