مثقال طلا
کیان.
x
منطه
۰۱ / تير / ۱۴۰۵ ۱۲:۴۰

افزایش کالابرگ این خانوار قطعی شد

افزایش کالابرگ این خانوار قطعی شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان افزایش اعتبار کالابرگ را معرفی کرد.

کد خبر: ۲۱۴۵۹۱۴
پارس نماد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ در حالی که دولت در جدیدترین اظهارات از افزایش اعتبار کالابرگ فقط برای دهک‌های پایین خبر می‌دهد، انتقادها به خطاهای دهک‌بندی و محروم شدن برخی خانوارها از حمایت‌های معیشتی قوت گرفت.

 «با هزار زحمت ۲۰۰ میلیون تومان وام گرفتم تا بدهی‌ها و اقساطم را پرداخت کنم، اما واریز و برداشت همین پول به‌عنوان ۴۰۰ میلیون تومان گردش حساب ثبت شده و دهک درآمدی من را از ۳ به ۸ افزایش داده‌اند.» این گلایه یکی از شهروندان به نحوه دهک‌بندی خانوارهاست.

درحالی که سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به تذکرات نمایندگان و محمدباقر قالیباف درباره ایرادات سازوکار دهک‌بندی، اعلام کرده بود که دهک‌ها مبنای پرداخت کالابرگ نخواهند بود.

افزایش اعتبار کالابرگ این خانوارها

اما در تازه‌ترین اظهارنظرها، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که با وجود ضرورت افزایش اعتبار کالابرگ متناسب با تورم، محدودیت منابع مالی دولت مانع اجرای این طرح برای همه دهک‌ها شده است. بر این اساس، افزایش اعتبار کالابرگ تنها برای دهک‌های پایین درآمدی و خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اعمال خواهد شد.

این درحالی است که، میثم ظهوریان، عضو هیئت‌رئیسه مجلس و دبیر کمیسیون اقتصادی، می‌گوید در دولت سناریوهای مختلفی از جمله افزایش ۲۵، ۵۰ و حتی ۱۰۰ درصدی اعتبار کالابرگ بررسی شده، اما سازمان برنامه و بودجه با اجرای آن موافقت نمی‌کند. درحالی که اگر منابع کالابرگ از محل مابه‌التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و نرخ حواله رسمی فعلی بانک مرکزی تأمین شود، امکان افزایش حدود ۳۰۰ هزار تومانی اعتبار کالابرگ برای تمام مردم وجود دارد.

برچسب ها:
کالابرگ
ارسال نظرات
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۴۵
برای خودتون.بابا ارزونی کنید چرا با یارانه دارید گول میزنید مردم رو که ارزونی نکنید
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۵۹
باسلام نمی‌دونم این بیسوادها که نشستن سرکار مردم را چی فرض کردن موقع سختی‌ها وفشارها به مردم پناه میارن تا مشگلشون حل میشه مردم را مترسک می بینم با افزایش هزار درصد تورم خجالت میکشم دم از افزایش 300تومانی میزنم
0
0
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۰۴
الف کالا را حذف میکنیم بجایش یک ه در آخر کلمه میگذاریم میشود کلاه و ر را تبدیل به ز کرده و یک ر بدنبالش میآوریم میشود بزرگ عبارت در واقع کلاه بزرگ. بوده که تحریف شده و شده کالا برگ.
1
0
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۲۷
حقیقتش ما که هیچی نداریم شدیم دهک 6 خودمونیم لباس‌های تنمون یک بازنشسته ویک جانباز ارتش که هیچ مزایایی نداریم و درسه بیمارستان دارای پرونده وحضور در منطقه 688 روزرهمایشی بوده رفتیم آخرش بوجهنداریم
0
0
هیچکس .
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۶:۰۴
به نام خداوند جان و خرد : تنها باید کالابرگ و یارانه نقدی دهکهای پایین چند برابر مبلغ اندک فعلی افزایش یابد اصلا نباید حق حقوق عادلانه منصفانه خداپسندانه دهکهای پایین جامعه ایران اسلامی را مابین همه دهکهای مختلف تقسیم کنید شما با این کار بسیار بی خردانه ناعادلانه دارید حق حقوق اقشار ضعیف دهکهای پایین جامعه را به خورد همه ایرانیان می خوارنید و این عمل شما از عدالت اسلامی خداپسندانه به دور است مثل این می ماند شما شکم گرسنه ایی را سیر نکرده و مقدار زیادی از غذای حقش را به کسی دهید که قبلش نشسته یک پرس غذای سیر پر خورده باشد و و شما باز به او بگویید بیا از این غذا هم بخور !!! 🤔🧐 التماس تفکر و عمل خردمندانه منصفانه عادلانه مقتدرانه قدرتمندانه خداپسندانه . نیازی نیست به ۸۰ میلیون نفر ایرانی یارانه و کالابرگ بدهید فقط به اقشار ضعیف دهکهای یک الی چهار یارانه کالابرگ پرداخت کنید . یا علی علیه السلام مددی . و من الله التوفیق .
0
0
مفید
x