۰ نفر

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳
کد خبر: 702934
چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

شهر استانبول و شهر آنکارا، بزرگ‌‌ترین و مهم‌‌ترین شهرهای کشور ترکیه هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند و توانسته‌اند که گردشگران بسیاری را همه ساله به سوی خود جذب نمایند.

شهر استانبول، شهری بسیار تاریخی است به صورتی که برای چندین سده، نه تنها پایتخت کشور ترکیه بوده بلکه امروزه نیز از آن به عنوان پایتخت تاریخی و گردشگری ترکیه یاد می‌شود. با این اوصاف و تعریفات این سوال اصلی به وجود می‌آید که به راستی چرا امروز و در حال حاظر استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

توجه! با توجه قیمت مناسب سفر به ترکیه و عدم نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیان، سالانه گردشگران زیادی این کشور زیبا را به عنوان مقصد خارجی سفر خود انتخاب می‌کنند. برای مشاهده قیمت تور ترکیه هوایی به شهرهای مختلف این کشور کلیک کنید.

ویژگی ‌های شهر آنکارا پایتخت ترکیه

شهر آنکارا با توجه به این موضوع که پایتخت کشور ترکیه است، در وهله اول از نظر اداری و مراکز مهم و مختلف تجاری، صنعتی و فرهنگی در صدر شهرهای کشور ترکیه قرار دارد و همین موضوع نیز سبب شده ‌است که بتواند در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این شهر بزرگ می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که از ماشین آلات مزارع، منسوجات و سیمان موجود در شهر آنکارا نیز برای صادرات به دیگر شهرهای و کشورهای جهان یا مصرف داخل کشور استفاده می‌شود.

فرهنگ و رسوم مردم شهر آنکارا

شهر آنکارا یکی از شهرهایی است که دارای مردمی اجتماعی، مهمان نواز و خونگرم بوده و اگر شما از آن‌ها کمک بخواهید با مهربانی به تمامی سوالات شما پاسخ داده و در حد توان مشکلات را برطرف می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و شاید عجیب‌ترین فرهنگ‌هایی که در شهر آنکارا وجود دارد، فرهنگ چانه زنی است. فرهنگ چانه زدن به این صورت است که افراد در هنگام خرید با صحبت کردن سعی می‌کنند نظر فروشنده را جلب خود کرده و قیمت کالا را کاهش دهند. همچنین لازم به ذکر است که شما با گشت و گذار درون شهر آنکارا و بازدید از بناهای تاریخی و قدیمی بسیاری که درون آن وجود دارد، به راحتی می‌توانید با فرهنگ و نوع رفتار آن‌ها به طور کامل آشنا شوید.

فرهنگ و رسوم مردم شهر آنکارا

چرا شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای هر فردی امکان دارد پیش بیاید این سوال است که چرا شهر استانبول پایتخت ترکیه نیست؟ شهر استانبول با در بر داشتن انواع مختلفی از آثار باستانی از گذشته تا به امروز و داشتن جمعیتی زیاد بیشتر از هر شهر دیگری شایسته است که به عنوان پایتخت انتخاب شود؛ اما اینکه چرا این امر اتفاق نیفتاده است را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بررسی موقعیت شهر استانبول

شهر استانبول به ‌دلیل موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌هایی که دارد در موقعیت استراتژیکی قرار داشته و همین موضوع نیز سبب شده ‌است که تمامی پادشاهان و کسانی که با یکدیگر رقیب بودند، تصرف این شهر را نشانه‌ای از قدرت خود بدانند. البته در طول تاریخ نیز شهر استانبول، یکی از شهرهای تسخیرناپذیر بوده ‌است. لازم به ذکر است که این شهر در طول تاریخ از نظر وسعت بسیار بزرگ‌تر شده و در حال حاضر 39 منطقه و هزاران محله دارد. همان طور که پیش‌تر ذکر کردیم شهر استانبول یکی از کلان‌شهرهای گران قیمت کشور ترکیه است و زندگی در آن اغلب به درآمد تقریبا بالایی احتیاج دارد. این موضوع نیز در تمامی صنایع و صنف‌های کشور تاثیر گذاشته به صورتی که قیمت تور ترکیه هوایی استانبول تقریبا بیشتر از شهرهای دیگر این کشور است.

بررسی موقعیت شهرآنکارا،پایتخت کشورترکیه

شهر بی‌نظیر آنکارا در گذشته نام تاریخی و عربی آنقره را داشته و حدود یک قرن است که به عنوان پایتخت ترکیه در سر تا سر جهان شناخته می‌شود، در نظر گرفته شده است. شهر استانبول در بین عموم مردم و دیگر کشورها به عنوان پایتخت فرهنگی، هنری و گردشگری ترکیه یاد می‌شود و این در صورتی است که شهر آنکارا پایتخت سیاسی و دولتی کشور ترکیه محسوب می‌شود.

سخن پایانی…

اگر شما از افرادی هستید که به شهرهای مختلف ترکیه علاقه‌ دارید و می‌خواهید به آن‌ها سفر کنید، هیچ نیازی به اخذ ویزا نخواهید داشت و همین امر سفر به این کشور را آسان‌تر از چیزی که فکر می‌کنید، کرده است. تورهای مختلف کشور ترکیه معمولاً به صورت ترکیبی و در شهرهای مختلف ترکیه نیز برگزار می‌شوند. با توجه به پاسخ این سوال که چرا استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست، قابل درک است که اغلب این تورها شامل شهر آنکارا و استانبول باشند زیرا هر کدام دارای مکان‌های گردشگری و تفریحاتی هستند که در هیچ شهر دیگری یافت نمی‌شود. سفر به ترکیه بدون بازدید از این دو شهر معنایی ندارد. همچنین تور کشور ترکیه نیز به دو صورت زمینی و هوایی برگزار می‌‌شود که قیمت تور ترکیه هوایی نسبت به زمینی کمی بیشتر است.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.