۰ نفر

یک مقام مسئول:

عراق هنوز به هیچ کشوری اجازه سفر برای اربعین را نداده است

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 559743
عراق هنوز به هیچ کشوری اجازه سفر برای اربعین را نداده است

از فردا این پیش‌ ثبت‌نام به مدت سه روز انجام می‌شود و تا مدت سه روز ادامه دارد ما امیدواریم بتوانیم در این مدت شرایط عراق را نیز برای انجام این سفر اخذ کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایلنا، مدیر اجرایی ستاد مرکزی  اربعین حسینی  با تاکید براینکه هنوز مجوزی از سوی عراق برای  سفر به عتبات  در ایام اربعین حسینی(ع) صادر نشده است،‌گفت: پیش‌ ثبت‌نام در سامانه سماح که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است به منظور اعزام قطعی زائران و حرکت به سوی مرزها نیست.

امید کوثری فر مشاور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم صدور مجوز از سوی کشور عراق، سفر اربعین قرار است با چه ساز و کاری انجام شود، گفت: در حال حاضر پیش‌ ثبت‌نام از سوی سازمان حج انجام می‌شود تا متعاقبا نتیجه رایزنی‌ها با کشور عراق مشخص شود.

وی ادامه داد: پیش‌ ثبت‌نام در سامانه سماح در سازمان حج و زیارت به معنی قطعی بودن ثبت‌نام یا قطعی بودن تشرف به عتبات نیست. در این سامانه یک سری الزامات تعریف شده است که افراد می‌توانند براساس این الزامات در صورت واجد شرایط بودن ثبت‌نام کنند. از فردا این پیش‌ ثبت‌نام به مدت سه روز انجام می‌شود و تا مدت سه روز ادامه دارد ما امیدواریم بتوانیم در این مدت شرایط عراق را نیز برای انجام این سفر اخذ کنیم.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است عراق برای  مراسم راهپیمایی اربعین  با توجه به شیوع بیماری کرونا تعداد محدودی زائر در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم. امیدواریم وضعیت بیماری فروکش کند و کشور عراق نیز آماده پذیرایی از زائران باشد ما همچنان منتظر هستیم رسما شرایط را به ما اعلام کنند.

کوثری‌فر تصریح کرد: این پیش‌ ثبت‌نام برای این است که اگر مجوزی برای سفر از سوی کشور عراق داده شد ما کارهای اولیه را که یکی از آنها بحث همین پیش‌ ثبت‌نام است انجام داده باشیم تا بتوانیم خدمت بهتری را به زائران بدهیم.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم هنوز کشور عراق به هیچ کشوری اجازه سفر برای اربعین را نداده است. اگر پاسخی از سوی عراق اعلام شود قطعا از سوی سخنگوی ستاد اربعین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی یادآور شد: این پیش ثبت‌نام دلیل بر اعزام قطعی نیست و کسی نباید به سمت مرز حرکت کند.